Polska to jeden z czołowych producentów miodu w Europie, ale pod względem jego spożycia pozostajemy daleko w tyle. W celu popularyzacji konsumpcji miodu pszczelego, Stowarzyszenie Pszczelarzy Zawodowych rozpoczyna ogólnopolską kampanię „Życie miodem słodzone”. Projekt jest finansowany ze środków Unii Europejskiej (50%), Rzeczpospolitej Polskiej (30%) oraz konsorcjum producentów (20%).
Kampania „Życie miodem słodzone” jest realizowana w ramach mechanizmu „Wsparcia działań promocyjnych i informacyjnych na rynkach wybranych produktów rolnych Unii Europejskiej”. Kampania rozpoczyna się 6 lutego, a zakończy się we wrześniu 2009 roku. Budżet przeznaczony na jej realizację wynosi ok. 700 tys. euro. Działania w ramach kampanii skierowane będą zarówno do konsumentów miodu, jak i do innych uczestników rynku miodu i produktów pszczelich.
Jak wynika ze statystyk, roczna produkcja miodu w Polsce kształtuje się na poziomie ok. 14 tys. ton, a średnie spożycie miodu na osobę wynosi około 0,35 kg/osobę. Produkcja miodu oraz jego konsumpcja w porównaniu do krajów Unii jest w Polsce około 10 krotnie niższa. Zadaniem kampanii jest upowszechnienie spożycia miodu wśród Polaków i przełamanie sezonowości w konsumpcji, gdyż miód jest głównie spożywany w okresie jesienno-zimowym. Prowadzone działania mają na celu podkreślenie wartości smakowych i odżywczych naturalnego miodu oraz pogłębienie wiedzy konsumentów na temat dobroczynnych właściwości produktów pszczelich.
W kampanii promowana będzie wśród konsumentów różnorodność odmian miodu pszczelego, jego unikalne właściwości organoleptyczne oraz wysokie standardy produkcji miodu w UE. Celem kampanii jest również zwrócenie uwagi konsumentów na historię miodu jako naturalnego produktu spożywczego z długą tradycją, od wieków obecnego w diecie człowieka i powszechnie wykorzystywanego w kuchniach całego świata.
W ramach podejmowanych działań będzie można zobaczyć spot reklamowy w wersji 30 sek. oraz 15 sek. (stacje ogólnopolskie, regionalne i kanały tematyczne), reklamę w prasie, internecie oraz radiu. Uruchomiona również została strona internetowa kampanii www.zyciemiodemslodzone.info, która, jako regularnie rozbudowywana platforma, ma stać się kompendium wiedzy o miodzie i jego wykorzystaniu w przepisach kulinarnych oraz w pielęgnacji urody. Organizatorzy chcą pokazać naturalny miód jako wartościowy, a zarazem niezwykle smaczny element codziennej diety dla całej rodziny. Myślą przewodnią kampanii jest: „Poznaj się na naturalnym miodzie i codziennie osładzaj nim życie”. Hasłami kampanii prasowej są: „Miodowy miesiąc to za mało” oraz „Miód od kuchni”.
Kampania medialna zostanie skoncentrowania w dwóch okresach – w pierwszej połowie 2008 roku oraz na przełomie 2008 i 2009 roku.
Poza działaniami reklamowymi i PR planowanymi w mediach, w sklepach zostaną umieszczone plakaty kampanii. Mają one zachęcić konsumentów do skierowania kroków w stronę półki z miodami pszczelimi, gdzie znajdą bogactwo jego smacznych i pożywnych odmian.
Organizatorzy kampanii
Stowarzyszenie Pszczelarzy Zawodowych jest organizacją ogólnopolską. Liczy około 170 członków – osób zajmujących się pozyskiwaniem produktów pszczelich i ich dystrybucją na rynku krajowym i za granicą. Skupia pszczelarzy zawodowych, którzy produkują 80% miodu dostępnego na rynku polskim.
Stowarzyszenie i jego członkowie utrzymują kontakty z wszystkimi firmami zajmującymi się skupem, konfekcjonowaniem i dystrybucją miodu w Polsce. W swoich szeregach Stowarzyszenie posiada naukowców i właścicieli firm zajmujących się dystrybucją i handlem miodem.
Celem Stowarzyszenia jest integracja środowiska pszczelarskiego oraz praca na rzecz rozwoju i ochrony pszczelarstwa jako nieodłącznej i ważnej części rolnictwa i środowiska naturalnego. Jednym z najważniejszych obszarów działania Stowarzyszenie jest inicjowanie i wspieranie przedsięwzięć, których celem jest popularyzowanie miodu i innych produktów pszczelich.
Członkowie Stowarzyszenia Pszczelarzy Zawodowych i firmy skupione w konsorcjum finansującym program stanowią razem około 90% rynku miodu w Polsce. W skład konsorcjum finansującego projekt kampanii „Życie miodem słodzone” wchodzą firmy, osoby fizyczne oraz organizacje branżowe.
Więcej informacji na stronie: www.pszczelarze.zawodowi.pl
Prezesem Stowarzyszenia jest Zbigniew Pęcak, wiceprezesem i koordynatorem kampanii „Życie miodem słodzone” – Piotr Mrówka.
7885568
1