MERCOSUR1
TSW_XV_2025

„Życie miodem słodzone” Ogólnopolska kampania promująca miód i produkty pszczele

8 lutego 2008
Polska to jeden z czołowych producentów miodu w Europie, ale pod względem jego spożycia pozostajemy daleko w tyle. W celu popularyzacji konsumpcji miodu pszczelego, Stowarzyszenie Pszczelarzy Zawodowych rozpoczyna ogólnopolską kampanię „Życie miodem słodzone”. Projekt jest finansowany ze środków Unii Europejskiej (50%), Rzeczpospolitej Polskiej (30%) oraz konsorcjum producentów (20%).
Kampania „Życie miodem słodzone” jest realizowana w ramach mechanizmu „Wsparcia działań promocyjnych i informacyjnych na rynkach wybranych produktów rolnych Unii Europejskiej”. Kampania rozpoczyna się 6 lutego, a zakończy się we wrześniu 2009 roku.  Budżet przeznaczony na jej realizację wynosi ok. 700 tys. euro. Działania w ramach kampanii skierowane będą zarówno do konsumentów miodu, jak i do innych uczestników rynku miodu i produktów pszczelich.

Jak wynika ze statystyk, roczna produkcja miodu w Polsce kształtuje się na poziomie ok. 14 tys. ton, a średnie spożycie miodu na osobę wynosi około 0,35 kg/osobę. Produkcja miodu oraz jego konsumpcja w porównaniu do krajów Unii jest w Polsce około 10 krotnie niższa. Zadaniem kampanii jest upowszechnienie spożycia miodu wśród Polaków i przełamanie sezonowości w konsumpcji, gdyż miód jest głównie spożywany w okresie jesienno-zimowym. Prowadzone działania mają na celu podkreślenie wartości smakowych i odżywczych naturalnego miodu oraz pogłębienie wiedzy konsumentów na temat dobroczynnych właściwości produktów pszczelich.
W kampanii promowana będzie wśród konsumentów różnorodność odmian miodu pszczelego, jego unikalne właściwości organoleptyczne oraz wysokie standardy produkcji miodu w UE. Celem kampanii jest również zwrócenie uwagi konsumentów na historię miodu jako naturalnego produktu spożywczego z długą tradycją, od wieków obecnego w diecie człowieka i powszechnie wykorzystywanego w kuchniach całego świata.

W ramach podejmowanych działań będzie można zobaczyć spot reklamowy w wersji 30 sek. oraz 15 sek. (stacje ogólnopolskie, regionalne i kanały tematyczne), reklamę w prasie, internecie oraz radiu. Uruchomiona również została strona internetowa kampanii www.zyciemiodemslodzone.info, która, jako regularnie rozbudowywana platforma, ma stać się kompendium wiedzy o miodzie i jego wykorzystaniu w przepisach kulinarnych oraz w pielęgnacji urody.  Organizatorzy chcą pokazać naturalny miód jako wartościowy, a zarazem niezwykle smaczny element codziennej diety dla całej rodziny. Myślą przewodnią kampanii jest: „Poznaj się na naturalnym miodzie i codziennie osładzaj nim życie”. Hasłami kampanii prasowej są: „Miodowy miesiąc to za mało” oraz „Miód od kuchni”.
Kampania medialna zostanie skoncentrowania w dwóch okresach – w pierwszej połowie 2008 roku oraz na przełomie 2008 i 2009 roku.
Poza działaniami reklamowymi i PR planowanymi w mediach, w sklepach zostaną umieszczone plakaty kampanii. Mają one zachęcić konsumentów do skierowania kroków w stronę półki z miodami pszczelimi, gdzie znajdą bogactwo jego smacznych i pożywnych odmian.

Organizatorzy kampanii

Stowarzyszenie Pszczelarzy Zawodowych jest organizacją ogólnopolską. Liczy około 170 członków – osób zajmujących się pozyskiwaniem produktów pszczelich  i ich dystrybucją na rynku krajowym i za granicą. Skupia pszczelarzy zawodowych, którzy produkują 80% miodu dostępnego na rynku polskim.
Stowarzyszenie i jego członkowie utrzymują kontakty z wszystkimi firmami zajmującymi się skupem, konfekcjonowaniem i dystrybucją miodu w Polsce. W swoich szeregach Stowarzyszenie posiada naukowców i właścicieli firm zajmujących się dystrybucją i handlem miodem.
Celem Stowarzyszenia jest integracja środowiska pszczelarskiego oraz praca na rzecz rozwoju i ochrony pszczelarstwa jako nieodłącznej i ważnej części rolnictwa i środowiska naturalnego. Jednym z najważniejszych obszarów działania Stowarzyszenie jest inicjowanie i wspieranie przedsięwzięć, których celem jest popularyzowanie miodu i innych produktów pszczelich.

Członkowie Stowarzyszenia Pszczelarzy Zawodowych i firmy skupione w konsorcjum finansującym program stanowią razem około 90% rynku miodu w Polsce. W skład konsorcjum finansującego projekt kampanii „Życie miodem słodzone” wchodzą firmy, osoby fizyczne oraz organizacje branżowe.
Więcej informacji na stronie: www.pszczelarze.zawodowi.pl
Prezesem Stowarzyszenia jest Zbigniew Pęcak, wiceprezesem i koordynatorem kampanii „Życie miodem słodzone” – Piotr Mrówka.

POWIĄZANE

Ten spór wciąż rozpala emocje Polacy uwielbiają święta, ale równie mocno kochają...

W dzisiejszym świecie innowacje technologiczne są na porządku dziennym. Każdego ...

‘Dlaczego chcesz się przebranżowić?’, to najnowszy konkurs przygotowany przez po...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę