Zgodnie z danymi firmy Nielsen, Żubrówka Biała z portfolio CEDC osiągnęła 4,5 proc. udziałów wolumenowych w obrocie wódek czystych po zaledwie 10 tygodniach od wprowadzenia.
Według przedstawicieli firmy CEDC sprzedając w styczniu 2011 r. 760 tys. litrów wódki, Żubrówka Biała pozostawiła w tyle tak znane marki jak: Wyborowa, Sobieski, Stock Prestige, Finlandia czy Smirnoff.
Zdaniem właściciela marki tak dobre wyniki to efekt połączenia bardzo rozpoznawalnej marki Żubrówka z dynamiczną budową sieci dystrybucji.
Według danych CEDC Żubrówka Biała, która pojawiała się na rynku 15 listopada 2010 r., pod koniec stycznia 2011 roku była dostępna w ponad 66 proc. wszystkich sklepów detalicznych sprzedających wódkę w Polsce (ponad 40 tys. placówek).
Mocną pozycję marka osiągnęła w tzw. sklepach wielkoformatowych, czyli hipermarketach i supermarketach z wyłączeniem dyskontów, w których produkt nie jest dostępny. W tak zdefiniowanym rynku Żubrówka Biała osiągnęła udział wolumenowy na poziomie 9 proc. i była drugą najlepiej sprzedającą się marką na rynku wódek czystych.
- Jesteśmy przekonani, że Żubrówka Biała będzie zdobywał coraz szersze grono konsumentów i w rezultacie stanie się liderem segmentu mainstream - podsumowuje William V. Carey, prezes Grupy CEDC.