Kierowcy ma przysługiwać przerwa na odpoczynek w wymiarze nie krótszym niż 30 minut, gdy liczba godzin pracy nie przekracza 9 godzin oraz w wymiarze nie krótszym niż 45 minut, gdy czas pracy jest dłuższy niż 9 godzin.
Rząd na ostatnim posiedzeniu 10 bm. przyjął projekt ustawy o czasie pracy kierowców. Projekt nowej ustawy został przygotowany w związku z koniecznością wdrożenia Dyrektywy 2002/15/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z 11 marca 2002 r. w sprawie organizacji czasu pracy osób wykonujących czynności w trasie w zakresie transportu drogowego.
Proponuje się wprowadzenie możliwości przedłużenia normy tygodniowej czasu pracy kierowców maksymalnie do 60 godzin, pod warunkiem zachowania limitu łączonego czasu pracy wynoszącego przeciętnie 48 godzin w przyjętym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym czterech miesięcy. Planuje się również wprowadzenie przerw przeznaczonych na odpoczynek nie krótszy niż 30 minut w przypadku gdy liczba godzin pracy nie przekracza 9 godzin oraz w wymiarze nie krótszym niż 45 minut, gdy liczba godzin pracy wynosi więcej niż 9 godzin. Przerwy te mogłyby być dzielone na okresy krótsze, trwające nie mniej niż 15 minut każdy, wykorzystywane w okresie sześciogodzinnego czasu pracy lub bezpośrednio po tym okresie. Zamierza się również ograniczyć czas pracy kierowcy maksymalnie do 10 godzin na dobę, jeżeli wykonywał on pracę w porze nocnej przez co najmniej 4 godziny. Pracodawca miałby obowiązek poinformowania kierowcy o obowiązujących go przepisach.