„Złoty Paragon 2014 – Nagroda Kupców Polskich” trafiła do Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego za stworzenie i aktywny rozwój Systemu Gwarantowanej Jakości Żywności QAFP. Według Kapituły System zapewnia wysoką, powtarzalną jakość produktów mięsnych, a kontrola na każdym etapie produkcji daje gwarancję bezpieczeństwa wyrobów i wysoki poziom ochrony konsumentów.
System Gwarantowanej Jakości Żywności QAFP powstał w 2009 r. z inicjatywy Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego. To multiproduktowy system zatwierdzony przez Ministra Rolnictwa jako krajowy system jakości. Obecnie dotyczy kulinarnego mięsa wieprzowego, drobiowego oraz wędlin. Otrzymane wyróżnienie jest dla UPEMI niezwykle cennym potwierdzeniem tego, iż obrany prze organizację kierunek rozwoju jakości jest właściwym działaniem wspierającym polską branżę spożywczą.
„Złoty Paragon 2014 – Nagroda Kupców Polskich” to prestiżowy konkurs organizowany przez redakcję Hurt & Detal – znaczący magazyn branży FMCG. Tegoroczna, czwarta edycja odbyła się 22 maja w warszawskim Teatrze Kamienica. Wyłoniła produkty i usługi, które w sposób szczególny wpłynęły na rozwój handlu detalicznego w Polsce i wyróżniały się największą konkurencyjnością na rynku. Podczas uroczystej Gali wręczono aż 61 statuetek „Złoty Paragon” i 94 wyróżnienia.
Czwarta edycja konkursu spotkała się z dużym zainteresowaniem wśród uczestników - do rywalizacji stanęło ponad 350 produktów w 47 kategoriach. Do konkursu mogły nieodpłatnie przystąpić wszystkie produkty, które znajdowały się na półkach sklepowych w ubiegłym roku.
Dodatkowo - oprócz kategorii produktowych – nagrodzone zostały firmy, które według Kupców posiadają najlepsze usługi skierowane do handlu detalicznego. Ponadto, redakcja wręczyła statuetki w 8 kategoriach: Osobowość Sektora FMCG, Osobowość Handlu i Dystrybucji, Rodzina Biznes Tradycja, Promocja Systemów Jakości, Promocja Polskiej Żywności, Promocja Miast Polskich w Handlu, Usługi dla Handlu, Oprogramowanie dla Handlu.
Konkurs przebiegał pod nadzorem Instytutu Badawczego TNS Polska. Badanie przeprowadzono na próbie 570 prawidłowo wypełnionych ankiet. Dane pochodziły ze wszystkich formatów sklepów oraz pełnego zakresu geograficznego kraju.