Jak podaje Newseria. polskie firmy produkują znacznie więcej mięsa drobiowego, niż Polacy są gotowi zjeść. Dlatego ok. 30 proc. produkcji trafia na eksport, głównie na rynki UE. Zgodnie z prognozami KE spożycie białego mięsa w krajach europejskich wzrośnie o 7 proc. w ciągu kolejnej dekady. Producenci chcą też nakłaniać Polaków, by jedli więcej indyczego mięsa.
Maciej Sośnicki, dyrektor dywizji surowcowo-mięsnej Indykpolu, jest zdania, że Polska już od kilku lat produkuje więcej, niż jest sama w stanie skonsumować, dlatego eksport sięga w tej chwili około 30 proc. produkcji.
Jak informuje Newseria głównym kierunkiem eksportu drobiu są kraje Unii Europejskiej, czyli Europa Zachodnia. Dynamika eksportu Indykpolu od kilku lat jest powyżej 15 proc. W minionym roku firma osiągnęła blisko 20 proc. przyrostu eksportu. Indykpol zapowiada, że przez cztery lata wyda na inwestycje 200 mln zł. W tym czasie zamierza o 40 proc. zwiększyć moce produkcyjne, a w perspektywie 6-7 lat nawet je podwoić.
W ciągu trzech pierwszych kwartałów 2014 roku przychody netto ze sprzedaży Indykpolu przekraczały 838 mln zł i były wyższe niż rok wcześniej o ponad 95 mln. Zysk netto bliski był 14 mln zł przy 2 mln osiągniętych w 2013 roku. Choć branża będzie się konsolidować, Indykpol zamierza rozwijać się w sposób organiczny.