biogaz, biometan, biopaliwa_ptak 2025

Zimny lipiec zaszkodził piwu

10 października 2011
W 2011 r. sprzedaż piwa w Polsce może się zwiększyć o ok. 2 proc. - szacują jego producenci. Wzrost mógłby być wyższy, gdyby nie chłodne lato, które jest kluczowym okresem dla firm piwowarskich - informuje "Parkiet".

W pierwszej połowie roku browary sprzedały o niemal 8 proc. piwa więcej niż rok wcześniej. Jednak w ciągu ośmiu miesięcy tego roku dynamika ich sprzedaży wyniosła 2,8 proc. Tylko w lipcu popyt na ich produkty spadł o ponad 14 proc.

Tegoroczny wzrost sprzedaży to zaledwie odbicie po spadku konsumpcji piwa o około 4 proc., do którego doszło w 2009 roku. - Nie ma obecnie przesłanek do znacznego ożywienia na polskim rynku piwa - mówi Jacek Pastuszka, prezes Carlsberg Polska, trzeciego producenta piwa w Polsce.

Największe firmy próbują przełamać stagnację, rozszerzając ofertę m.in. o piwa smakowe i niepasteryzowane, które zapewniają od pewnego czasu szybki wzrost sprzedaży lokalnym producentom. Zdaniem Jacka Pastuszki nie zmieni to jednak znacznie struktury polskiego rynku i nie przywróci czasów, gdy w Polsce sprzedaż piwa rosła w szybkim tempie.


POWIĄZANE

Na łamach Klubu Jagiellońskiego Kamil Wons kreśli obraz nowego podziału, który r...

GUS raportuje stabilność i „odporność” polskiego rolnictwa. Na wsi widzimy co in...

Papryka, jabłka, zboże… To nie gest dobroci, ale dramat bezsilności. Polska wieś...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę