Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Zielono mi...

5 października 2009
Liczy się pomysł i jakość. Rynek stawia coraz większe wyzwania przed całą branżą kwiaciarską. Dziś nie wystarczy tylko wyhodować rośliny. Trzeba także, a może przede wszystkim, umieć je dobrze sprzedać.

Układanie kompozycji kwiatowych może być prawdziwą sztuką. Przekonują o tym mistrzowie florystyki z całego świata, którzy od wczoraj w podwarszawskich Broniszach prowadzą pokazy i szkolenia.

W branży kwiatowej już tak kolorowo niestety nie jest. Kryzys światowy dał się wszystkim we znaki. Najbardziej spadła sprzedaż kwiatów ciętych. Producenci musieli znacznie ograniczyć uprawy. Coraz częściej przegrywają też konkurencję z Holendrami, którzy większość produkcji przenieśli do RPA.

Tomasz Morawski, Jawczyce: nas ogranicza klimat, wiadomo, mamy zimę, niską intensywność słońca.

Rynek jest też bardzo niestabilny ze względu na szybko zmieniające się mody. Teraz kwiaty nie są podstawowym elementem bukietu. Bardziej liczą się dodatki.

Tomasz Morawski, Jawczyce: mieć coś, czego nie mają inni. Coś nowego i my staramy się za tym nadążyć.

Zdaniem producentów aby być konkurencyjnym nie wystarczy tylko obniżyć koszty. Najważniejsze to utrzymać wysoką jakość. A to na razie się udaje.


POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Uprawa soi przy wsparciu technologii – ciekawy kierunek dla polskich rolników Ar...

Najnowsze dane GUS pokazały zaskakująco wręcz dobre dane na temat aktywności dew...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę