Co piąta partia owoców i warzyw, głównie w dużych sklepach, nie odpowiada standardom jakościowym – to wyniki kontroli przeprowadzonej przez Inspekcję Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych.
Żaden poważny producent owoców czy warzyw nie pozwoli sobie na obniżenie jakości towaru. Najwięksi zainwestowali w chłodnie, mniejsi tak planują zbiory, by sprzedać je jak najszybciej. Punkty skupu też starają się o to zadbać.
Hurtownie na bieżąco uzgadniają z producentami i handlowcami terminy dostaw, tak aby warzywa i owoce jak najszybciej znalazły się u odbiorców.
W dużych sieciach handlowych niektóre warzywa i owoce są po prostu zepsute. A to z powodu nieprawidłowego i często zbyt długiego magazynowania– twierdzą inspektorzy jakości handlowej.
W punktach handlowych często stwierdzana jest kolejna nieprawidłowość: brak odpowiedniego oznakowania. Klient nie wie, jaki kupuje gatunek owoców i warzyw, jakiej klasy.