Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

ZEFIR 40 – mały kontynuator wielkich tradycji

5 stycznia 2016
ZEFIR 40 – mały kontynuator wielkich tradycji

PRONAR jesienią tego roku wprowadza na rynek ciągnik ZEFIR 40. Jest on kontynuatorem linii zapoczątkowanej przez ZEFIRA 85 i są realne szanse na to, że wejdzie na rynek z podobnym impetem i podobnych ilościach około 500 szt. w roku. Ze względu na ekologiczny silnik (Tier IIIa) może on być sprzedawany we wszystkich krajach Wspólnoty Europejskiej i nie wymaga żadnych specjalnych zezwoleń odnośnie dystrybucji.

       


ZEFIR 40 (dokładne dane techniczne na końcu artykułu) ma moc 40KM, napęd na 4 koła oraz bogate wyposażenie opcjonalne (ładowacz, przedni układ zawieszenia narzędzi, przedni wałek odbioru mocy, klimatyzacja), a to wszystko w bardzo atrakcyjnych ofertach cenowych. Ciągnik ten jest adresowany przede wszystkim do klientów zajmujących się obsługą gmin, o czym świadczy fakt, że wersja podstawowa ciągnika jest koloru pomarańczowego i wyposażona w przedni układ zawieszenia narzędzi.
Pod potrzeby ZEFIRA 40 PRONAR skonstruował nową kabinę. Jej elegancka prostota zapewnia operatorowi ergonomiczną obsługę pojazdu oraz tak w dzisiejszych czasach oczekiwany komfort – w standardzie ogrzewanie, wygodę siedziska Grammera, szczelność i poczucie bezpieczeństwa oraz klimatyzację w opcji. Również w tej kabinie PRONAR zadbał o zwiększenie widoczności przenosząc tłumik w cień przedniego słupka kabiny, co dodatkowo umożliwia bezproblemowy montaż ładowaczy czołowych.

Agregując narzędzia na tył ciągnika użytkownik ma do wyboru I lub łatwo przestawianą II kategorię ISO 3-punktowego układu zawieszenia z regulacją pozycyjną i mieszaną. Może również skorzystać z belki zaczepowej, której położenie wybiera z 4 możliwych wysokości albo górnego zaczepu transportowego również z możliwością ustalenia dwóch wysokości. I oczywiście wszystko to w standardzie.


PRONAR szczególny nacisk postawił na hydraulikę zewnętrzną ciągnika, rozbudowując ją pod potrzeby silnej eksploatacji w pracach komunalnych. Zastosowano trzysekcyjny rozdzielacz z możliwością wyboru położeń: pływającego dla potrzeb na przykład przedniego układu zawieszenia narzędzi jak również zatrzaskowego do prac w rodzaju napędzania silników hydraulicznych np. zamiatarek. Wyprowadzono dwie pary szybkozłączy na przód kabiny oraz dwie na tył, co umożliwia użytkownikowi bardzo łatwe pobranie oleju do bardzo różnych zastosowań, dla maszyn agregowanych z tyłu bądź z przodu ciągnika. Tam, gdzie to tylko możliwe, do transportu oleju zastosowano rury stalowe, co niewątpliwie zwiększa niezawodność układu hydraulicznego i przedłuża czas jego bezawaryjnej eksploatacji.

Niewątpliwie silną stroną ZEFIRA 40 jest jego osprzęt, który dzięki wzmożonym wysiłkom kierownictwa PRONARU, będzie osiągalny od pierwszej sztuki zjeżdżającej z linii montażowej. Obsługę maszyn aktywnych, zawieszanych na przedzie ciągnika typu zamiatarka, posypywarka, odśnieżarka wirowa umożliwia przedni układ zawieszenia o udźwigu 0,5 tony oraz przedni wałek odbioru mocy załączany elektrycznie z kabiny operatora. Do prac przeładunkowych, również w rolnictwie, będzie służył ładowacz czołowy nowej konstrukcji o udźwigu 0,8 tony, do którego PRONAR już posiada wiele narzędzi jak czerpaki, chwytaki do obornika, chwytaki do bel, do palet, kłód.

Specyfikacja techniczna


ZEFIR 40k

SILNIK

Homologacja

Stage IIIA

Moc (KM [kW])

40,0 [29,4]

Obroty nominalne (min-1)

2400

Ilość cylindrów

4

Pojemność skokowa

2670

Jednostkowe zużycie paliwa (g/kWh)

258.4

Max. Moment obr./obroty (Nm/min-1)

142/1680

Pojemność zbiornika paliwa (dm3)

38

UKŁAD NAPĘDOWY

YTO

Skrzynia biegów

mechaniczna

Ilość biegów (przód/tył)

przód: 8 /tył: 4

Zakres prędkości (km/h)

2,28-29,87

Mechanizm różnicowy osi tylnej

mechanicznie blokowany

Sprzęgło

cierne, suche, dwustopniowe

WAŁEK ODBIORU MOCY (WOM tylny)

typ 1 (ø38, 6-wypustów)

Sposób załączania

mechanicznie

Zakres prędkości (min-1)

540/1000

WYMIARY I MASY

 

Masa z obciążnikami przednimi (kg)

2582 (masa z przednim TUZ)

Rozkład mas na osie - przód/tył (kg)

1077/1505

Dopuszczalna masa całkowita (kg)

3070

Rozstaw osi (mm)

1900

Rostaw kół - oś przednia/tylna (mm)

1250/1300-1600

Max. kąt skrętu kół przednich

45o

Długość/szerokość/wysokość (mm)

3870/1545/2390

UKŁAD HYDRAULICZNY

 

Pojemność zbiornika oleju (dm3)

24

Wydatek pompy olejowej (dm3/min)

33

Ciśnienie (bar)

16 MPa

Sterowanie tylnym TUZ

mechaniczne

Ilość sekcji rozdzielacza hydraulicznego

3

Udźwig tylnego TUZ (kg)

760 w odległości 610 mm (kat. I lub II wg ISO 730-1)

Udźwig przedniego TUZ (kg)

350 w odległości 610 mm (kat. I lub II wg ISO 730-1)

UKŁAD HAMULCOWY

 

Hamulce robocze

mokre, sterowane mechaniczne

Instalacja hamulcowa przyczep

pneumatyczna, 2+1



Przykład protoplasty ZEFIRÓW wskazuje na fakt, że nie zawsze pochodzenie z „kraju środka” jest jakimkolwiek ograniczeniem, czy też negatywnie wpływa na sukces w sprzedaży. ZEFIR 40 to jakość starannie wyselekcjonowana i nabyta przez PRONAR, do której dodano jakość i solidność samego PRONARU, popartą dwudziestoletnim doświadczeniem w branży. Czyż mogą być lepsze referencje? Na pewno nie! Wypada tylko czekać, a rynek to potwierdzi. I to już w tym roku!

POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Uprawa soi przy wsparciu technologii – ciekawy kierunek dla polskich rolników Ar...

Najnowsze dane GUS pokazały zaskakująco wręcz dobre dane na temat aktywności dew...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę