„Zasmakuj w Europie” to nazwa nowej kampanii promocyjno-informacyjnej, dedykowanej popularyzacji europejskiego mięsa wołowego i produktów wytworzonych na jego bazie. Projekt realizowany jest w Turcji, a aktywności na terenie kraju zaplanowano od początku kwietnia 2015 roku. Kampania koncentruje się głównie na działaniach w obszarze komunikacji biznesowej.
Kampania realizowana przez Związek Polskie Mięso we współpracy z Agencją Rynku Rolnego ’ obejmuje działania informacyjno-promocyjne dotyczące świeżej, schłodzonej lub mrożonej wołowiny i przetworów spożywczych wytworzonych na bazie tych produktów.
Program skierowany jest na rynek turecki. Celem kampanii jest przede wszystkim jest poszerzenie rynku zbytu na europejskie mięso wołowe i wytworzone na jego bazie przetwory, a także zbudowanie pozytywnego wizerunku europejskiego mięsa, poprzez dostarczanie kompleksowych informacji i działania edukacyjne.
Organizatorzy koncentrują się na aspekcie wysokiej jakości produktów pochodzących z Unii Europejskiej, a także restrykcyjnych zasadach higieny i bezpieczeństwa, charakteryzujących produkcję mięsa na terenie Wspólnoty.
- Sektor produkcji zwierzęcej w Turcji charakteryzuje się niewielkimi gospodarstwami rolnymi i rasami domowymi, które cechuje mniejsza wydajność. Jednocześnie od kilku lat zaobserwować można tendencję rosnącego popytu na mięso wołowe w Turcji, na co wpływ mają m. in. globalne trendy konsumpcyjne, czy duży udział sektora turystycznego – informuje Związek Polskie Mięso - Dodatkowo, Turcja jako partner biznesowy odznacza się wyjątkowym potencjałem w obszarze wymiany handlowej. Według prognoz i analiz OECD, jest to najszybciej rozwijająca gospodarka wśród krajów organizacji, zarówno w latach 2012-2017 jak i 2018-2030, z wynikami szacowanymi odpowiednio na poziomie 5,1% i 4,3%. W tym ujęciu, europejska wołowina, charakteryzuje się walorami smakowymi, ale przede wszystkim wysoką jakością i rygorystycznymi zasadami produkcji jest propozycją spełniającą oczekiwania wymagających konsumentów rynku tureckiego