Jak podał ,,Dziennik Gazeta Prawna'', do 2020 roku wydatki Polaków na artykuły ekologiczne mają rosnąć o 20-25 proc. rocznie. Sprzyjać temu będą znacząca obniżka cen tego typu produktów i spadek kosztów logistycznych.
Na razie nasz rynek certyfikowanych produktów ekologicznych, wytwarzanych tradycyjną metodą naturalną jest mikroskopijny. Jak szacują specjaliści, jego wartość w Polsce wynosi obecnie 600-650 mln zł rocznie, co stanowi zaledwie 0,3 proc. sprzedaży konwencjonalnych artykułów spożywczych.
W 2013 r. przeciętny Polak na bioprodukty przeznaczył nieco ponad 3 euro (ok. 15 zł) - wynika z szacunków niemieckiego Instytutu Badań nad Rolnictwem Ekologicznym (FiBL).
Natomiast w Niemczech, w których wartość produktów eko w ubiegłym roku została oszacowana na ok. 10 mld euro wydatki wyniosło 80 euro (360 zł), a w Szwajcarii - 185 mln euro (ok. 830 zł). Nawet w krajach Europy Środkowej, w Czechach i na Węgrzech wydatki są dwa, trzy razy wyższe niż u nas. Jednym z powodów jest wciąż bardzo wysoka cena w stosunku do artykułów konwencjonalnych. W Polsce ta różnica wynosi od 50 do 150 proc.