Ptak_Waw_CTR_2024
Biometan_II_Forum_2024

Zaostrza się walka o klienta pomiędzy operatorami telefonii komórkowej

27 lipca 2004

Blisko pół roku po debiucie Heyah operator konkurencyjnej sieci Plus GSM wprowadza tanią ofertę pre-paid. Nowa marka Sami Swoi i prefiks 887 mają odświeżyć wizerunek operatora. Oferta nie zaskakuje jednak niczym nowym. Polkomtel proponuje w niej to, co już mają konkurenci: płaskie stawki za połączenia i SMS, sekundową taryfikację i bezpłatną pocztę głosową. Operator wabi za to najtańszymi połączeniami wewnątrz sieci (60 gr). Czy to wystarczy? Na pewno na jakiś czas zatrzyma migrację klientów do konkurencji.

Komórkowa tajemnica

W Polkomtelu trwają też prace nad nową ofertą dla istniejącej już marki Simplus TEAM. Z nieoficjalnych informacji wynika, że można spodziewać się jej już jesienią. To właśnie Simplus TEAM ma walczyć o nastoletnich klientów z Heyah i POP. Oferta Sami Swoi będzie przeznaczona dla osób starszych. Dla kogo dokładnie? Tego operator nie mówi. Zresztą nic nie mówi. Przedstawiciele operatora nie udzielają o nowej ofercie żadnych informacji. Nic o tym nie wiem –  przekonywała w piątek Elżbieta Sadowska, rzecznik Plus GSM.

Polkomtel posiada obecnie około 3,23 mln klientów korzystających z oferty bez abonamentu. Ilu z nich jest aktywnych, nie wiadomo. Spodziewać się jednak można, że ostatnie miesiące nie należały w tym segmencie rynku do udanych - żniwa zbierała głównie Heyah, która zdobyła ponad milion klientów.

Heyah do rewitalizacji?

Nieoficjalnie mówi się również, że w ciągu kilku najbliższych dni zapowiedzi zmian spodziewać się można także w Heyah, sieci należącej Polskiej Telefonii Cyfrowej (PTC). Sieć powoli traci swoją świeżość, a wprowadzona w marcu oferta nie jest już tak atrakcyjna na tle konkurentów. Prostota Heyah powoli staje się jej największym problemem: jej abonenci nie mogą wysyłać wiadomości multimedialnych ani łączyć się z Internetem, wykorzystując transmisję pakietową (GPRS). Sukces Heyah oparty był na zaskoczeniu, drugi raz się to nie uda, a jedynym ważnym argumentem dla klientów pozostaje cena.

Do końca lipca PTC zaproponuje również zmodyfikowaną ofertę swojego sztandarowego pre-paida Tak Tak. Cena minuty połączenia będzie wynosiła 77 gr brutto, bez względu na porę czy sieć do jakiej się dzwoni. Już pojutrze nową ofertę zaprezentuje natomiast Heyah, w której najistotniejszym elementem będą dużo tańsze połączenia wewnątrzsieciowe. Stawki interkonektu (rozliczeń między operatorami telekomunikacyjnymi) na pewien czas mogą zahamować dalszy spadek cen połączeń komórkowych. Operatorzy robią wszystko, by najwięcej połączeń wykonywanych było w ramach ich własnych sieci.


POWIĄZANE

Początek września przyniósł wyraźną korektę cen paliw w polskich rafineriach. Ku...

Cynkomet wprowadza na rynek nową rolniczą przyczepę RM-240, specjalnie zaprojekt...

Już po raz siedemnasty Polska Izba Mleka zorganizowała Ranking Spółdzielni Mlecz...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę