Jak podała ,,Rzeczpospolita'', niskie ceny były motorem napędowym e-handlu, ale dziś zrównują się?z cenami w sklepach stacjonarnych. Internauci przestają szukać najtańszych ofert. Z najnowszych danych firmy badawczej GfK wynika, że dotychczasowy rozdźwięk cenowy między sklepami internetowymi a tradycyjnymi zaczyna się mocno kurczyć.
Zdaniem Hanny Żarnowieckiej, managera GfK Polonia, to trend, który można zauważyć w niemal całej Europie. Szczególnie widoczny jest w W. Brytanii, Holandii czy Niemczech, gdzie ceny w e-handlu i handlu tradycyjnym wyraźnie się zrównują.
Jak informuje Rzeczpospolita zdaniem ekspertów atrakcyjność cenowa zakupów online się kończy. Michał Berezowski, partner zarządzający w CubeResearch, twierdzi, że w Polsce cały czas bardzo silne jest przekonanie, że w internecie oznacza tanio. Przyczyniają się do tego same e-sklepy, które do niedawna nie bardzo wyobrażały sobie inną formę konkurencji niż cena. To podejście się jednak zmienia. Cube Research, wraz ze spółką Shoper, zaprezentuje w najbliższy piątek swój najnowszy raport nt. polskiego rynku e-commerce, z którego wynika, że czas znacząco niższych cen w sieci w Polsce będzie odchodził do przeszłości.
Zdaniem ekspertów zmieniają się sami e-klienci i ich zwyczaje. Jak podkreśla Hanna Żarnowiecka, cena przestała być już dla nich głównym czynnikiem determinującym e- zakupy. To wymusza zmiany po stronie sklepów internetowych, które powinny wnikliwiej analizować potrzeby klientów - zaznacza manager GfK.