W ostatnich miesiącach Polacy regularnie deklarują, że ich priorytetem jest oszczędzanie, także na podstawowych kategoriach, jak np. żywność. Ale raport firmy Nielsen - do którego dotarła "Rzeczpospolita" - rysuje nieco inny obraz polskiego konsumenta.
80 proc. Polaków wskazało jakość jako najważniejsze kryterium wyboru towaru na zakupach - wynika z raportu, opartego na badaniu opinii 29 tys. osób z 58 krajów. Podczas gdy średnia w Europie wynosi 73 proc., a na świecie - 78 proc.
Wyniki pokazują na przełom w myśleniu - stwierdza "Rz", wskazując, że systematycznie coraz więcej polskich konsumentów zwraca uwagę na jakość kupowanych produktów.
Dlatego też choć rośnie udział towarów kupowanych pod markami własnymi sieci handlowych, to poza obniżaniem ceny firmy muszą jednocześnie inwestować w jakość, aby nie ustępowała markowym odpowiednikom. Chodzi nie tylko o parametry i skład, ale również wygląd czy odpowiednie opakowanie - zauważa gazeta.