W celu popularyzacji konsumpcji miodu pszczelego, Stowarzyszenie Pszczelarzy Zawodowych 6 lutego rozpoczęło ogólnopolską kampanię „Życie miodem słodzone”. Projekt ten finansowany jest ze środków Unii Europejskiej (50%), Rzeczpospolitej Polskiej (30%) oraz konsorcjum producentów (20%).
Jak informuje Stowarzyszenie Pszczelarzy Zawodowych kampania „Życie miodem słodzone” jest realizowana w ramach mechanizmu „Wsparcia działań promocyjnych i informacyjnych na rynkach wybranych produktów rolnych Unii Europejskiej”. Kampania rozpoczyna się 6 lutego, a zakończy się we wrześniu 2009 roku. Budżet przeznaczony na jej realizację wynosi ok. 700 tys. euro. Działania w ramach kampanii skierowane będą zarówno do konsumentów miodu, jak i do innych uczestników rynku miodu i produktów pszczelich. W kampanii promowana będzie wśród konsumentów różnorodność odmian miodu pszczelego, jego unikalne właściwości organoleptyczne oraz wysokie standardy produkcji miodu w UE. Celem kampanii jest również zwrócenie uwagi konsumentów na historię miodu jako naturalnego produktu spożywczego z długą tradycją, od wieków obecnego w diecie człowieka i powszechnie wykorzystywanego w kuchniach całego świata.
W ramach podejmowanych działań będzie można zobaczyć spot reklamowy w wersji 30 sek. oraz 15 sek. (stacje ogólnopolskie, regionalne i kanały tematyczne), reklamę w prasie, internecie oraz radiu. Uruchomiona również została strona internetowa kampanii www.zyciemiodemslodzone.info, która, jako regularnie rozbudowywana platforma, ma stać się kompendium wiedzy o miodzie i jego wykorzystaniu w przepisach kulinarnych oraz w pielęgnacji urody. Organizatorzy chcą pokazać naturalny miód jako wartościowy, a zarazem niezwykle smaczny element codziennej diety dla całej rodziny. Myślą przewodnią kampanii jest: „Poznaj się na naturalnym miodzie i codziennie osładzaj nim życie”. Hasłami kampanii prasowej są: „Miodowy miesiąc to za mało” oraz „Miód od kuchni”.
Kampania medialna zostanie skoncentrowania w dwóch okresach – w pierwszej połowie 2008 roku oraz na przełomie 2008 i 2009 roku. Poza działaniami reklamowymi i PR planowanymi w mediach, w sklepach zostaną umieszczone plakaty kampanii. Mają one zachęcić konsumentów do skierowania kroków w stronę półki z miodami pszczelimi, gdzie znajdą bogactwo jego smacznych i pożywnych odmian.