- Na rynku kawy w ostatnim roku widoczny był kilkuprocentowy wzrost sprzedaży kaw rozpuszczalnych (ilościowy i wartościowy). Jeśli zaś chodzi o kawy mielone można było zauważyć lekki spadek sprzedaży tych kaw (ilościowo i wartościowo) - mówi w rozmowie z serwisem portal spożywczy, Andrzej Grinchak, brand manager Tchibo.
- Warto jednak podkreślić, iż w segmencie kaw mielonych coraz większym zainteresowaniem wśród konsumentów cieszą się kawy typu espresso. Pod koniec 2010 r. wprowadziliśmy do sprzedaży dwie nowe kawy Tchibo Espress Sicilia Style o oraz Tchibo Espresso Milano Style - dodaje nasz rozmówca.
Tchibo produkuje kawę od ponad 60 lat. Firma rozpoczęła działalność w Niemczech, dystrybuując kawę drogą wysyłkową. Obecnie firma zatrudnia ponad 11 tys. pracowników w całej Europie i posiadającym 1200 własnych sklepów i ponad 45 tys. stoisk. W Polsce Tchibo obecne jest od 1992 r.