Sprzedaż piwa w Polsce w I kwartale 2005 roku wzrosła o 4,4 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2004 roku i wyniosła 5,66 mln hektolitrów - poinformowali przedstawiciele Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego.
W I kwartale mieliśmy tendencję wzrostową. Utrzymanie pozytywnego trendu pokazuje, że polski konsument nadal jest zainteresowany piwem – powiedział Nico Nusmeier, prezes Grupy Żywiec, na konferencji prasowej.
W pierwszym kwartale 2004 roku sprzedaż piwa w Polsce wyniosła 5,42 mln hektolitrów. W całym zeszłym roku sprzedaż piwa w Polsce wzrosła o 1,43 proc., do 26,8 mln hl. Gdyby w tym roku udało się osiągnąć 3 proc., byłoby optymistycznie. Wszystko ponadto byłoby szczególnie zadowalające – powiedziała Danuta Gut, dyrektor generalny ZPPP.
Udział w rynku piwa członków ZPPP i browarów raportujących wynosi 90 proc. Liderem wzrostu była Kompania Piwowarska, która zanotowała blisko 20-proc. wzrost sprzedaży. Sprzedaż w I kwartale wyniosła 2,05 mln hl. KP szacuje swój udział w rynku na 37,2-proc.
Odpowiadamy na zapotrzebowanie konsumenta i trafiamy w jego potrzeby. Realizujemy też konsekwentnie plany na rzecz konkretnych marek – ocenia Karl Lippert, dyrektor generalny KP. Lippert dodał, że w zeszłym roku Kompania zwiększała sprzedaż do hoteli i restauracji, chcąc poprawić swoją pozycję w tym segmencie. W marcu zakończył się rok obrachunkowy Kompanii Piwowarskiej.
W ciągu 12 miesięcy sprzedaż firmy wyniosła 10,3 mln hl. 7-proc. wzrost sprzedaży w ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku zanotował Carlsberg. Sprzedaż wyniosła w tym czasie 772.000 hl wobec 718.000 hl. Spółka szacuje swój udział w rynku na ok. 15 proc.
Ważne, by nasz wzrost był wyższy niż wzrost branży. Zależy nam na tym, by nasze marki rosły kosztem konkurencji – powiedział dziennikarzom Marcin Piróg, prezes Carlsberga, dodając, że wzrost sprzedaży przekłada się na wyniki finansowe firmy.
Szczegółów dotyczących sprzedaży w I kwartale nie podała Grupa Żywiec. Prezes Nico Nusmeier ocenił, że spółce trudno jest porównywać dane za I kwartał tego roku z danymi za I kwartał 2004 r., który był dla firmy wyjątkowo dobry.
W I kwartale tego roku rozwój wolumenowy nie był łatwy. Jednak pod względem finansowym był to okres zadowalający - dały tu o sobie znać m.in. efekty integracji z Brau Union Polska – powiedział Nusmeier.
O 2 proc. zwiększył sprzedaż w okresie styczeń-marzec Browar Belgia. Wyniosła ona 204 tys. hl. Jesteśmy bardzo zadowoleni, bo zahamowana została tendencja spadkowa z III i IV kwartału 2004 roku – powiedziała Zofia Kurek reprezentująca Browar Belgia.