Wyniki sprzedaży małych sklepów ciągną w dół całą sprzedaż detaliczną
5 lipca 2012
Sprzedaż detaliczna w Polsce w maju spadła o 1,1 proc. licząc rok do roku, po wzroście o 0,8 proc. rdr w kwietniu, zaś w ujęciu miesięcznym spadła o 1,3 proc. - podał w środę Eurostat. Dane roczne zostały skorygowane o liczbę dni roboczych, zaś dane miesięczne są odsezonowane.
Dane Eurostatu obejmują także najmniejsze firmy, zatrudniające poniżej 10 pracowników, czyli w tym przypadku małe, rodzinne sklepy, a z kolei nie biorą pod uwagę sprzedaży samochodów. To właśnie małe sklepy mogą notować spadki sprzedaży, a dane GUS odzwierciedlają w dużej mierze postępującą koncentrację w handlu detalicznym (wzrost sprzedaży w dyskontach i supermarketach).
Według GUS sprzedaż detaliczna w Polsce w maju wzrosła o 7,7 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2011 roku, a mdm wzrosła o 0,9 proc.