Wskaźnik Optymizmu Konsumentów w listopadzie najwyższy w 2013 r.
3 grudnia 2015
Wskaźnik Optymizmu Konsumentów (WOK) Ipsos zanotował w listopadzie wzrost o 2,1 pkt, do poziomu 84,85 pkt - podał w poniedziałek Ipsos w komunikacie. Jest to najwyższy poziom WOK w 2013 r. W ujęciu rocznym wskaźnik wzrósł o 6,65 pkt.
"W listopadzie nastroje konsumentów znowu w górę. Wskaźnik Optymizmu Konsumentów (WOK) Ipsos zanotował niewielki wzrost (o 2,10 pkt) osiągając poziom 84,85 pkt - jest to najwyższy poziom wskaźnika odnotowany w tym roku" - napisano w poniedziałkowym raporcie.
"Listopadowy wynik Wskaźnika Optymizmu Konsumentów wskazuje na wzrost nastrojów konsumenckich zarówno miesiąc do miesiąca, jak również rok do roku. Co więcej, analiza rok do roku pokazuje znaczną poprawę w nastrojach Polaków - w listopadzie ubiegłego roku WOK zatrzymał się na poziome 78,20 pkt - o 6,65 pkt mniej niż obecnie" - dodano.
W ostatnim pomiarze poprawie uległy wszystkie składowe Wskaźnika Optymizmu Konsumentów.