biogaz_09_2025
biogaz, biometan, biopaliwa_ptak 2025

Wojna na rynku herbaty

19 kwietnia 2011
Rywalizacja między producentami herbaty jest coraz ostrzejsza. Firmy muszą rywalizować, ponieważ rynek zaczyna się nasycać.
– Na polskim rynku herbaty trwa ostra walka o klienta i każdy dodatkowy procent udziałów rynkowych – mówi Jacek Tabor, dyrektor fabryki herbaty w Ustroniu należącej do firmy Mokate, czołowego producenta kawy i herbaty w Polsce, a także w Czechach i na Słowacji.

Ostra konkurencja to efekt rozdrobnienia branży i stopniowego nasycenia rynku wartego według różnych szacunków 1,4 – 1,5 mld zł. Herbatę sprzedaje w Polsce nadal około 25 firm. Można jednak się spodziewać, że liczba ta w kolejnych latach będzie się stopniowo kurczyć.

– Przetrwają tylko najbardziej aktywne firmy, których oferta będzie rozwijać cały rynek i wyróżniać się innowacyjnością – uważa Jacek Tabor. – Dobra jakość czy niska cena to już bowiem za mało, aby zdobyć przewagę nad konkurencją – dodaje.

Firma badawcza Nielsen podaje, że od lutego 2010 roku do stycznia 2011 r. Polacy kupili ok. 23,6 mln kg herbaty, o 4,2 proc. mniej niż rok wcześniej. Wartość sprzedaży skurczyła się natomiast o 0,2 proc. Spadek byłby głębszy, gdyby nie herbaty owocowe i zielone, które zyskują na popularności.


POWIĄZANE

W polskiej polityce wiejskiej i społecznej wrze coraz mocniej. Do redakcji ppr.p...

To, co wydarzyło się 15 sierpnia w województwie opolskim, wstrząsnęło środowiski...

Wśród najpopularniejszych gatunków lipca Kantar Polska wymienia pomidory, ziemni...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę