Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Wódka i... czyli alkohole świata na WorldFood Warsaw

22 grudnia 2014
Wódka to jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek na świecie. Jesteśmy jednym z największych rynków spirytusowych w Europie. A popularności w kraju wciąż przybywa lokalnym browarom i cydrom.
Widząc ogromny potencjał, jaki niesie ze sobą rynek alkoholi w Polsce, organizatorzy targów WorldFood Warsaw postanowili stworzyć specjalną sekcję branżową – Wine&Spirits. „Międzynarodowe Targi Żywności i Napojów WorldFood Warsaw otwarte są na przedstawicieli wszystkich sektorów branży spożywczej. W II edycji wystawy swoją premierę będzie miała sekcja Wine&Spirits Warsaw.  Zaprezentują się na niej polskie i zagraniczne firmy zajmujące się produkcją, sprzedażą i dystrybucją alkoholi. Nie zabraknie oczywiście znanej na całym świecie polskiej wódki jak również wysokiej jakości win z różnych zakątków świata. Spodziewamy się również coraz popularniejszego cydru i lokalnych marek piwa” – zapewnia Agnieszka Szpaderska, manager targów.
Według raportu KPMG „Rynek napojów alkoholowych w Polsce” w 2013 roku Polacy kupili napoje alkoholowe o wartości ponad 41 mld złotych. 47% tej wartości stanowiło piwo, 30,7% to wódka. Z raportu wynika, że rośnie stale udział win, whisky, likierów, nalewek i smakowych napojów alkoholowych.



Spożywane w Polsce wina importujemy głównie z Włoch, Hiszpanii, Portugalii, Bułgarii, Francji. Duże znaczenie mają także trunki importowane z USA oraz Chile.
Wyniki polskiego eksportu alkoholi napędzają głównie piwo i wódka. Ten pierwszy trunek sprzedano w 2013 roku za granicę za  117,3 mln euro (o 22,7% więcej niż w roku ubiegłym). Zaś wódka – nasz hit eksportowy, została wyeksportowana za 151,3 mln euro.
Andrzej Szumowski, prezes Stowarzyszenia Polska Wódka, które jest partnerem merytorycznym targów WorldFood Warsaw informuje, że: „Polska jest największym producentem wódki w Unii Europejskiej i czwartym na świecie ( po Rosji, Stanach Zjednoczonych i Ukrainie). Tradycyjnie już najważniejszymi rynkami były Francja i Stany Zjednoczone. Wódki z Polski znajdują na pólkach także konsumenci z Węgier, Niemiec, Włoch, Bułgarii i Kanady, a nawet z Singapuru, Honkongu oraz Chile.

Polska wódka jest jedyną polską marką globalną, produktem, który jednoznacznie kojarzy się z Polską na całym świecie. Od lat jest to nasz flagowy produkt eksportowy.”

W poszukiwaniu nowych rynków...
Doskonałą okazją do nawiązania nowych kontaktów z producentami i dystrybutorami alkoholi z innych krajów są targi WorldFood Warsaw, których II edycja odbędzie się 14-16 kwietnia 2015 r. Nowością kolejnej edycji będą sekcje narodowe, między innymi Holandii, Mołdawii, Tajlandii czy Egiptu. W trakcie targów przewidziano także specjalną strefę do rozmów z przedstawicielami sieci handlowych. Wystawie produktów i technologii z całego świata będzie towarzyszyć bogaty program merytoryczny, przygotowany we współpracy ze specjalistami z branży.
WorldFood Warsaw to targi B2B, służące nawiązywaniu nowych kontaktów biznesowych pomiędzy polskimi i międzynarodowymi przedsiębiorcami. W pierwszej edycji udział wzięło niemal 100 wystawców i ponad 3 tysiące zwiedzających, wśród których dominowały osoby podejmujące decyzje w przedsiębiorstwach bądź mające na nie wpływ. Wystawa to także okazja do zapoznania się z nowymi technologiami i rozwiązaniami stosowanymi w sektorze spożywczym.



POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Uprawa soi przy wsparciu technologii – ciekawy kierunek dla polskich rolników Ar...

Najnowsze dane GUS pokazały zaskakująco wręcz dobre dane na temat aktywności dew...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę