Jak wynika z raportu CubeResearch, prawie sześciu na dziesięciu przedstawicieli e-sklepów deklaruje, że w 2013 r. ich placówki odnotowały wzrost sprzedaży. Trzy czwarte przewiduje większe obroty w tym roku - donosi "Puls Biznesu".
"Handel internetowy od kilku lat rozwija się w Polsce w tempie dwucyfrowym, co czyni go jedną z najbardziej dynamicznych dziedzin gospodarki. Dotychczasowe wyniki branży i pozytywne nastroje pozwalają ostrożnie prognozować, że na koniec 2014 r. wartość rynku e-commerce w naszym kraju przekroczy 35 mld zł" - mówi Michał Berezowski, partner zarządzający w CubeResearch.
Mimo sukcesów branża e-commerce będzie musiała w tym roku sprostać poważnym wyzwaniom. Jednym z nich są wojny cenowe, przez wielu uważane za największą chorobę sektora.
"Według badań, 70 proc. właścicieli sklepów WWW twierdzi, że osiągnęło już granicę, za którą konkurowanie ceną staje się niemożliwe. W rezultacie najbliższe miesiące będą stały pod znakiem sięgania po coraz bardziej wyrafinowane metody odróżnienia się od konkurencji" - uważa Michał Berezowski.
Inna trudność to wchodząca w życie ustawa wdrażająca dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady Europy o prawach konsumentów.