Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Wieprzowina w 5 smakach

18 listopada 2009
Komisja Europejska rozdysponowała pieniądze na promocję żywności. Z trzech zgłoszonych polskich projektów zaakceptowano tylko jeden. Jego wartość to trzy miliony euro.
Zgodnie z oczekiwaniami unijną dotację otrzymało Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy. Sukces tym większy, że konkurencja była duża, a pomysł oceniono bardzo wysoko.

Piotr Ziemann - Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy: 27 państw, złożonych 68 projektów, 10 projektów przeszło. Mamy tę satysfakcję, że nasz projekt przeszedł na drugim miejscu.

Nowy projekt będzie koncentrował się na promowaniu produktów mięsnych w Rosji i na Ukrainie, a także w państwach Dalekiego Wschodu: Chinach, Tajlandii oraz Singapurze.

W pierwszym przypadku zależy nam zwłaszcza na rozwoju handlu przygranicznego z Ukrainą. Rynki dalekowschodnie dopiero zdobywamy. Ale tu bez pomocy rządu się nie obejdzie. Pieniądze na promocję w Chinach już mamy, ale prawa eksportu jeszcze nie.

Zbigniew Nowak - Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy: to nasze ministerstwo musi jednak w końcu podpisać z ministerstwem chińskim te porozumienie. Tak, że liczymy na to, że jednak dojdzie do tego.

Przez dwa lata trwania programu do wydania będzie około 13 milionów złotych.


POWIĄZANE

Komisja Europejska poinformowała o uruchomieniu nowego portalu „Enjoy it’s from ...

Według Rosyjskiego Federalnego Systemu Informacyjnego "Argus-Fito" od 1 listopad...

Emisje gazów cieplarnianych w UE spadły w 2023 r. o 8,3 proc. w porównaniu z 202...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę