Jerzy Jóźkowiak, prezes Poczty Polskiej zarządził przegląd strategii firmy na lata 2010 – 2015 w zakresie zasadności przekształceń placówek własnych w agencje pocztowe - poinformowała Wirtualną Polskę Poczta Polska. Wyniki analizy, poznamy do końca kwietnia.
Przekształcenia placówek na terenach wiejskich w przypadkach, gdy wynika to z rachunku ekonomicznego, będą prowadzone tak, jak w ciągu ostatnich kilkunastu lat - poinformowała w oświadczeniu Poczta.
- Strategia Poczty Polskiej zakłada dokonanie głębokich zmian w firmie. Decyzja o zbadaniu zasadności merytorycznej i ekonomicznej jej postanowień dotyczących przekształceń w sieci placówek wynika z faktu, że chcę mieć całkowitą pewność do proponowanych rozwiązań – podkreśla Jerzy Jóźkowiak, prezes Poczty Polskiej.
Poczta jednocześnie będzie kontynuowała projekt zwiększenia dostępności do usług pocztowych w miastach. Ma on polegać na zwiększaniu liczby placówek agencyjnych w przypadkach uzasadnionych ekonomicznie.
Obecna strategia zakłada zastąpienie 3 tysięcy urzędów pocztowych agencjami. Według pierwotnych założeń mają one powstać zarówno na obszarach wiejskich jak i dużych miastach. Na miejsce jednej likwidowanej placówki miałyby powstać 2 - 3 agencje. Według władz firmy miało to zwiększyć dostępność usług pocztowych i dać oszczędności rzędu 200 mln zł rocznie.
Przegląd strategii ma dotyczyć również procesu restrukturyzacji zatrudnienia.
W założeniach Poczta Polska planowało redukcję pracowników o ok. 8 tys. (dziś zatrudnionych jest ok. 92 tys.). Przeciwko planom protestują pocztowe związki zawodowe.