Wszystko sprzyja zdrowym przekąskom - konsumenci, regulatorzy i sieci handlowe. Polacy co roku jedzą ich o ok. 400-500 ton więcej - pisze "Puls Biznesu".
Naturalnie zdrowe przekąski, czyli zamienniki tradycyjnych słodyczy, z musli, owocami czy orzechami, to rynek wart już prawie 600 mln zł - podaje Euromonitor International.
I jego wartość ma rosnąć o ok. 4 proc. rocznie, a np. rynku słodyczy - o ok. 1,8 proc. Ale to jednak wciąż nisza, dla porównania konsumpcja tradycyjnych słodyczy sięga bowiem 13 mld zł rocznie - zauważa "PB".
Jak mówi ekspert firmy doradczej KPMG Piotr Grauer, wiele czynników sprzyja wzrostowi tego rynku.
Konsumenci są coraz bardziej świadomi i chcą zdrowiej jeść; wzmagają to też regulatorzy - np. próbując wyrzucić mniej zdrowe jedzenie ze szkół; nawet sieci handlowe coraz częściej eksponują takie produkty, nawet kosztem słodyczy, bo opłaca się to wizerunkowo - wymienia Grauer.