Polacy coraz chętniej decydują się na płatności za pomocą platform elektronicznych i mobilnych - podała Newseria.pl. Cały rynek rośnie o 10-15 proc. rocznie, ale PayPal notuje ponad dwukrotnie szybszy rozwój. Dlatego platforma zapowiada dalszy rozwój płatności mobilnych oraz współpracę z nowymi sprzedawcami.
- Mamy coraz więcej użytkowników naszych usług. Rośnie również liczba handlowców, którzy akceptują PayPal jako sposób płatności. Żeby temu sprostać w takim kraju, jak Polska, dodajemy nowe funkcjonalności do portfela PayPal przelew bankowy, nowe karty jak Maestro. Mamy partnerstwo z Alior Bankiem w celu rozwijania nowych, innowacyjnych usług. Planujemy także rozwijać nowe usługi w obszarze płatności mobilnych, aby umożliwić płacenie za codzienne zakupy w nowy sposób - wylicza w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Damien Perillat, dyrektor zarządzający PayPala w Europie Środkowo-Wschodniej.
PayPal na całym świecie przetworzy w tym roku płatności mobilne o wartości ok. 20 mld dolarów. W krajach Europy Środkowo-Wschodniej zarejestrowane są trzy miliony aktywnych kont w systemie, a ze spółką współpracuje 50 tys. sprzedawców.
Perillat podkreśla jednak, że to dopiero początek rozwoju PayPala w regionie i Polsce. Jak wynika z badań IPSOS-u przeprowadzonych dla PayPala, potencjał wzrostu segmentu transakcji elektronicznych i mobilnych jest bardzo duży. Już teraz 70 proc. polskich konsumentów kupuje towary w internecie. W 2013 r. ich wartość znacznie wzrośnie najbardziej w sektorze jedzenia i napojów (o 29 proc. w porównaniu do 2012 r.).
- Coraz więcej sprzedawców szuka nowych rozwiązań dla swoich klientów i patrzy na partnerów takich jak my, by rozwinąć się w obszarze płatności. Sprzedawcy, którzy do nas przychodzą, chcą przede wszystkim zwiększyć liczbę transakcji - mówi Perillat.
Perillat podkreśla, że wielu sprzedawców decyduje się na udostępnienie płatności za pośrednictwem PayPala z uwagi bezpieczeństwo oraz wygodę. Zaznacza, że platforma działa tak samo, jak tradycyjny portfel umożliwia zebranie w jednym miejscu różnych środków płatności, np. kart oraz rachunków bankowych. Ich dane są przechowywane przez PayPala w technologii chmury, a użytkownik dokonując transakcji nie musi za każdym razem wpisywać danych karty lub rachunku.
Dodatkowym ułatwieniem jest dostępna od niedawna dla polskich użytkowników aplikacja mobilna PayPala. Informacje o środkach płatniczych nie są zapisywane na telefonie, co dodatkowo zwiększa poziom bezpieczeństwa.
9301768
1