Wartość polskiego e-handlu przekroczy w tym roku 30 mld zł
5 stycznia 2016
Jak podał Puls Biznesu, zdaniem ekspertów Deloitte e-handel rośnie w Polsce o ponad 20 proc. rocznie. Polski e-handel jest jednym z najszybciej rosnących rynków w Europie. W tym roku, zdaniem ekspertów, wartość rynku e-commerce w Polsce nadal będzie rosła.
Jeszcze kilka lat temu polski e-handel był zdominowany przez elektronikę użytkową. Z czasem grupa poszukiwanych w sieci produktów powiększyła się na rozmaite branże, w tym. m.in. turystykę czy produkty FMCG.
Jak informuje Puls Biznesu zdaniem ekspertów Deloitte e-handel rośnie w Polsce o ponad 20 proc. rocznie. Jednak mimo dużej popularności e-handlu nadal jesteśmy na początku drogi. Globalna sprzedaż w internecie nie przekracza 4 proc. ogólnej sprzedaży detalicznej a w segmencie FMCG nie przekracza 1 proc. Jednak w okresie szczytu zakupowego, np. tuż przed Bożym Narodzeniem udział internetu w procencie sprzedaży przekracza 30-40 proc.