Ptak_Waw_CTR_2024
Biometan_II_Forum_2024

Walne Zgromadzenie Członków Polskiej Izby Mleka

5 stycznia 2016
Rok 2011 był dla Polskiej Izby Mleka bardzo pracowity, a z efektów tej pracy korzystali członkowie organizacji oraz cała branża mleczarska. W bieżącym roku  PIM jest również bardzo aktywna. O minionym roku w działalności organizacji oraz planach i działaniach
w bieżącym roku mówiono na Walnym Zgromadzeniu Członków Polskiej Izby Mleka, które 26 kwietnia br. odbyło się w Warszawie.

Walne Zgromadzenie jednogłośnie przyjęło sprawozdanie finansowe za 2011 rok oraz udzieliło absolutorium zarządowi Polskiej Izby Mleka. Również jednogłośnie przyjęło plan działania oraz plan finansowy na 2012 rok.

     


Polska Izba Mleka jest najmłodszą organizacją branży mleczarskiej w Polsce, ale bardzo prężnie działającą. Członkowie skupieni w PIM mają 54% udział w przychodach polskiego sektora mleka.  
Działalność Izby za 2011 rok przedstawili Prezes Edmund Borawski oraz Dyrektor Biura Polskiej Izby Mleka – Agnieszka Maliszewska. Prezes podkreślił aktywną działalność promocyjną oraz szkoleniową prowadzoną przez Izbę. PIM jako jedyna organizacja w kraju otrzymała w 2011 roku dofinansowanie z Funduszu Promocji Mleka na udział polskich firm mleczarskich w targach zagranicznych. Firmy zaprezentowały się na targach Anuga w Kolonii, IFE w Londynie, Prodexpo w Moskwie, World Food Kijów, Sial Middle East Abu Dabi oraz World Food w Moskwie. Dofinansowanie do targów z FPM kontynuowane jest również
w tym roku – firmy uczestniczyły już w targach Prodexpo Moskwa, Gulfood w Dubaju oraz Alimentaria w Barcelonie. W październiku cztery firmy zaprezentują się w Paryżu na targach Sial.

Targi są tylko jedną z wielu form promocji i wsparcia swoich członków, jaką Polska Izba Mleka prowadzi w ramach działalności statutowej. W 2011 roku Izba przeprowadziła szereg działań ukierunkowanych na młodego konsumenta – promujących mleko i produkty mleczne oraz inicjując i wspierając liczne akcje edukacyjne. I tak np. PIM wydała książeczkę skierowaną do uczniów klas pierwszych szkół podstawowych pt. Elementarz Pierwszaka Mleczaka, zorganizowała i przeprowadziła debatę pod nazwą Fakty i mity o mleku, zorganizowała obchody Światowego Dnia Picia Mleka Szkolnego oraz Dziecięcą Mleczną Wyspę – w ramach pikniku PDŻ w Warszawie. To tylko wybrane przykłady aktywności Polskiej Izby Mleka w zakresie promocji i edukacji, warto jednak podkreślić, że organizowane cykliczne. Dzięki ich powtarzalności Izba dociera z komunikatem do coraz szerszego grona odbiorców, co czyni działania efektywniejszymi. Już w  tym roku Izba po raz czwarty zorganizowała debatę Fakty i mity o mleku z udziałem mediów, lekarzy oraz nauczycieli – grupy odbiorców, której rolą ma być przekazywanie informacji o mleku i jego walorach młodemu pokoleniu.

Dzięki zorganizowanej w lutym br. przez Izbę konferencji prasowej w formie mlecznego śniadania prasowego, o roli mleka i jego produktów pisały media w całej Polsce. Z uwagi na podjęcie tematu przez najważniejsze tytuły w kraju (zarówno przez media newsowe jak
i branżowe), radio i TV, informacje o mleku dotarły do bardzo szerokiego grona odbiorców.

Do węższej grupy społecznej Polska Izba Mleka skierowała swoje inne tegoroczne działanie- wydanie książeczki pt. Dzieciaki Mleczaki. To wydawnictwo edukacyjne przeznaczone dla dzieci w wieku przedszkolnym, które w ciekawy i wspaniały sposób edukuje dzieci, rozwija ich umiejętności pycho-motoryczne w zakresie pisania, ale przede wszystkim edukuje
w temacie mleka i produktów mlecznych.

Szeroko pojęta edukacja i promocja to priorytety działań, które Polska Izba Mleka będzie kontynuowała i rozwijała. Dzięki nawiązaniu współpracy z Ministerstwem Spraw Zagranicznych PIM będzie przeprowadzać cykliczne promocje polskiej branży mleczarskiej za granicą, w oparciu o placówki dyplomatyczne. Szczegóły tych działań poznamy niebawem- kiedy rozpocznie się ich realizacja.

Na co dzień Polska Izba Mleka realizuje również szereg działań skierowanych bezpośrednio do swoich członków. Jest to na przykład bardzo bogata działalność wydawnicza- dostarczanie cotygodniowych i comiesięcznych analiz branżowych, informowanie o ofertach handlowych, które napływają do Biura PIM z zagranicy oraz wiele innych. 

Polska Izba Mleka wspiera również swoich członków poprzez współpracę z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Głównym Inspektoratem Weterynarii, IJHARS, Agencją Rynku Rolnego oraz innymi instytucjami i placówkami,  które wyznaczają kierunki działalności firm mleczarskich, czuwają nad spełnianiem warunków i wymogów produkcji, itp.

Walne Zgromadzenie Członków Polskiej Izby Mleka było okazją do złożenia przez niektóre instytucje oficjalnych pism skierowanych do obradującego gremium. I tak np. Z-ca Głównego Lekarza Weterynarii Krzysztof Jażdżewski podziękował PIM za owocną współpracę, podkreślił aktywność i zaangażowanie kierownictwa Polskiej Izby Mleka przy wspólnie realizowanych projektach i szczególną aktywność Izby na polu zrozumienia potrzeby bezpieczeństwa żywności, jako priorytet dla wprowadzanych do obrotu przez zrzeszonych producentów produktów mleczarskich. W piśmie z Agencji Rynku Rolnego skierowanym do Walnego Zgromadzenia przez Marię Pawłowską, Dyrektora Biura Wspierania Konsumpcji, podkreśla ona wkład Polskiej Izby Mleka w rozwój programu Szklanka Mleka oraz działań promujących spożycie mleka i kształtowania nawyków zdrowego żywienia wśród dzieci. Kilkuletni okres współpracy z Biurem Polskiej Izby Mleka, Biuro Wspierania konsumpcji ARR określa jako bardzo aktywny i pełen ciekawych inicjatyw ze strony PIM, mających bardzo duży wpływ na rozwój branży mleczarskiej.  


POWIĄZANE

Początek września przyniósł wyraźną korektę cen paliw w polskich rafineriach. Ku...

Cynkomet wprowadza na rynek nową rolniczą przyczepę RM-240, specjalnie zaprojekt...

Już po raz siedemnasty Polska Izba Mleka zorganizowała Ranking Spółdzielni Mlecz...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę