Komisja Europejska rozpoczęła 15 października 2013 roku kampanię informacyjną mającą na celu poinformowanie społeczeństwa o znaczeniu rolnictwa w naszym życiu codziennym i o roli, jaką odgrywa wspólna polityka rolna (WPR) wspierająca jego rozwój. Sygnowana przez nowe hasło WPR „W trosce o nasze korzenie” kampania będzie stopniowo realizowana w latach 2013-2014 we wszystkich państwach członkowskich UE w formie imprez, materiałów audiowizualnych i publikacji on-line.
Kampanię przygotowano po przeprowadzeniu badań jakościowych w głównych grupach docelowych - wynika z nich, że większość młodych ludzi mieszkających w miastach nie czuje żadnego związku z pracą na roli i życiem na wsi, choć często stamtąd właśnie pochodzi. Po raz pierwszy zaprezentowano logo kampanii w Brukseli w niedzielę 22 września br. podczas imprezy zorganizowanej w ramach dialogu obywatelskiego przez komisarza UE ds. rolnictwa i rozwoju obszarów wiejskich, Daciana Ciolo?a, na corocznej wystawie z cyklu „Rolnictwo w mieście” zatytułowanej „Bruxelles-Champ?tre”.