Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

W styczniu nowa telewizja informacyjna TVN - małomiasteczkowa

5 stycznia 2016
Jak podał Dziennik Gazeta Prawna, w styczniu ma ruszyć nowa telewizja informacyjna, w której stworzenie zaangażowany jest TVN. „TTV”, jak nieoficjalnie nazywany jest projekt, ma być kierowany do starszego, małomiasteczkowego widza.

Mieszkańcy wsi i średnich miast z wykształceniem podstawowym oraz mieszkające tam osoby po 35. roku życia – to odbiorcy, o których walczą stacje telewizyjne. Bo ich ukochany wykształcony widz wielkomiejski coraz częściej telewizję zamienia na internet.

„Pamiętniki z wakacji” – docu soap, czyli telenowela paradokumentalna pokazywana od października na Polsacie, podniosła tej stacji widownię aż o milion widzów i dała zarobić z reklam niemal 14 mln zł. Kolejna edycja wiosną.

Teleturniej „Postaw na milion” pokazywany przez TVP 2 oglądało jesienią średnio 2,11 mln osób, o pół miliona więcej w porównaniu z pierwszą wiosenną edycją. Wprawdzie dało to TVP 2 dopiero trzecie miejsce w tym paśmie, ale przegrała tylko z „Faktami” i „Wieczorynką”. TVP planuje emisję kolejnej serii tego teleturnieju.

Premierowe audycje czwartej serii „Ojca Mateusza” pokazywane przez TVP 1 w czwartkowe wieczory poprawiły w ciągu roku wyniki stacji aż o milion widzów i dały Jedynce pozycję lidera w tym paśmie.

Wszystkie te programy oprócz tego, że z odcinka na odcinek mają coraz lepsze wyniki, łączy jeszcze wspólna widownia. – Głównie kobiety, widzowie starsi i w średnim wieku, mieszkańcy wsi oraz osoby z wykształceniem podstawowym. To taki odchowany widz polsatowski – ocenia medioznawca profesor Wiesław Godzic. – Przeciwieństwo aspirującego, wielkomiejskiego widza TVN. Ten zaczął porzucać telewizję na rzecz wizyt w sieci.

Trend ten widać w badaniach przeprowadzonych przez Etnomedia na zlecenie domu mediowego PanMedia Western. Wynika z nich, że rośnie liczba osób, które wolą laptopa od telewizora. W Polsce nie ma go już 700 tys. domostw.

W porównaniu z 2007 r., kiedy badania Etnomedia przeprowadzono pierwszy raz, sytuacja zmieniła się diametralnie. Wtedy jeszcze to telewizja niepodzielnie królowała w polskich domach.
Odpływ młodego, wykształconego widza objawia się choćby tak w słabych wynikach seriali, jak „Układ warszawski” czy „Chudy i jego ludzie” do niego adresowanych, że TVN i Polsat zdecydowały się przestać je nadawać. I zmieniają kurs.

W styczniu ma ruszyć nowa telewizja informacyjna, w której stworzenie zaangażowany jest TVN. „TTV”, jak nieoficjalnie nazywany jest projekt, ma być kierowany do starszego, małomiasteczkowego widza. Jej wyróżnikiem ma być interaktywność z widzami, mało polityki, za to sporo programów poradnikowych i interwencyjnych na czele z własnym pasmem dla „Uwagi”.

Ruszą dwie stacje TV dla niewykształconych i niezamożnych

– Programy interwencyjne czy sensacyjne audycje informacyjne dostarczają rozrywki podobnie jak seriale czy filmy – uważa Wojciech Kowalczyk z At Media. Za ich pomocą można starać się o mniej wyrobionego i wymagającego odbiorcę. – W planach jest jeszcze jedna stacja: ATM Rozrywka, która dostała koncesję od KRRiTV i potencjalnie może starać się właśnie o podobną widownię. Szczególnie że ATM jako producent znany jest właśnie z takich produkcji – dodaje Kowalczyk. To choćby „Świat według Kiepskich”, „Pierwsza miłość” czy wspomniany „Ojciec Mateusz”.

Więcej w Dzienniku Gazecie Prawnej


POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Uprawa soi przy wsparciu technologii – ciekawy kierunek dla polskich rolników Ar...

Najnowsze dane GUS pokazały zaskakująco wręcz dobre dane na temat aktywności dew...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę