Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

W czerwcu poprawa nastrojów konsumentów

26 czerwca 2012
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej w czerwcu 2012 r. poprawił się o 0,8 pkt proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i wyniósł minus 28,5 pkt proc. - podał w piątek GUS w komunikacie.
Poziom tego wskaźnika jest niższy o 3,0 pkt proc. od wyniku z czerwca poprzedniego roku.
"Niewielka poprawa bieżącego wskaźnika ufności konsumenckiej w czerwcu 2012 r., podobnie jak w poprzednim miesiącu, spowodowana została pozytywnymi tendencjami ocen większości badanych czynników. W czerwcu zanotowano przede wszystkim mniej negatywne oceny zaistniałych zmian w sytuacji ekonomicznej kraju (poprawa ocen o 3,8 pkt proc.). Poprawiły się także, podobnie jak w poprzednim miesiącu, oceny oczekiwanych zmian w sytuacji finansowej gospodarstw domowych (o 1,2 pkt proc.) oraz sytuacji ekonomicznej kraju (poprawa ocen o 0,7 pkt proc.). Nieznacznie negatywny wpływ na tendencje konsumpcji indywidualnej miały oceny dokonywania ważnych zakupów dla gospodarstw domowych (pogorszenie ocen o 1,0 pkt proc.) oraz zaistniałych zmian w sytuacji finansowej gospodarstw domowych (pogorszenie ocen o 0,6 pkt proc.)" - napisał GUS.
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, pogorszył się w czerwcu 2012 r. w stosunku do poprzedniego miesiąca o 1,6 pkt proc. i ukształtował na poziomie minus 35,3 pkt proc. Wartość tego wskaźnika była niższa niż przed rokiem o 6,7 pkt proc.
"Niekorzystny kierunek zmian wyprzedzającego wskaźnika ufności konsumenckiej, w porównaniu do poprzedniego miesiąca, spowodowany został głównie przez znaczne pogorszenie się ocen oczekiwanych zmian w poziomie bezrobocia w kraju (o 7,8 pkt proc.), a także ocen dotyczących perspektyw oszczędzania pieniędzy (o 0,5 pkt proc.)" - napisał GUS.
GUS podał, że z danych kwartalnych wynika, iż w II kwartale 2012 r. nastroje konsumenckie społeczeństwa ukształtowały się na poziomie zbliżonym do poprzedniego kwartału oraz niższym niż w II kwartale 2011 r.
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej w II kwartale 2012 r. ukształtował się na poziomie minus 29,3 pkt proc. i był niższy o 0,3 pkt proc. od wyniku z poprzedniego kwartału oraz o 3,0 pkt proc. niż w analogicznym kwartale poprzedniego roku.
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej w II kwartale 2012 r. poprawił się o 0,7 pkt proc. w stosunku do poprzedniego kwartału i ukształtował na poziomie minus 34,6 pkt proc. Poziom tego wskaźnika w porównaniu do II kwartału 2011 r. był niższy o 5,9 pkt proc.


POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Uprawa soi przy wsparciu technologii – ciekawy kierunek dla polskich rolników Ar...

Najnowsze dane GUS pokazały zaskakująco wręcz dobre dane na temat aktywności dew...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę