San Francisco, Szanghaj, Rio de Janeiro, Astana, Stambuł i Algier - to kilka z miejsc, w których w przyszłym roku będą mogli się promować nasi przedsiębiorcy. Ministerstwo Gospodarki ogłosiło listę wydarzeń, w których udział będzie dofinansowywany nawet w 3/4.
Nabór wniosków o dofinansowanie udziału w międzynarodowych targach i misjach gospodarczych w przyszłym roku na pięciu perspektywicznych rynkach dla polskiego eksportu: Algierii, Brazylii, Kazachstanu, Kanady i Turcji trwa do końca października.
W ramach projektu "Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych" przedsiębiorcy mogą otrzymać nawet 75 proc. dofinansowania kosztów udziału w branżowych imprezach targowych i misjach. Za pieniądze z resortu firmy mogą pokryć m.in. opłaty związane z wynajęciem i zagospodarowaniem powierzchni targowej, przelotu czy hotelu.
Dla przedsiębiorstw z sektora gier wideo został przygotowany dodatkowy program promocji w Stanach Zjednoczonych, Niemczech oraz Chinach. MG zaplanowało m.in. udział Polaków w Games Developer Conference w San Francisco, największej na świecie imprezy dla profesjonalistów z przemysłu zajmującego się grami wideo. Twórcy będą mogli też pokazać swoje osiągnięcia na China Joy w Szanghaju oraz na targach Gamescom w Kolonii.
Nasz biznes pojedzie też do Brazylii na Rio Oil & Gas Expo; branża będzie też mogła zdobywać kontrakty na odbywającym się w Kanadzie Global Petroleum Show, a także na kazachskich targach energetycznych Power Kazachstan.
W każdym z pięciu krajów uznanych za perspektywiczne dla naszego eksportu zaplanowano udział w pięciu imprezach. Do Algierii pojedziemy m.in. na targi motoryzacyjne, medyczne i budowlane.
W Brazylii będziemy promować m.in. nasze meble na imprezie Movelsul, kosmetyki na Beauty Fair Sao Paulo, a także przemysł stoczniowy na uznanych za największe w Ameryce Łacińskiej targach przemysłu morskiego NavalShore.
Z kolei do Kanady będą mogli pojechać przedsiębiorcy z branż: spożywczej (na Tradeshow Sial Canada, w którym bierze udział ok 14 tys. osób z 60 krajów), budowlanej (na Construct Canada - największej branżowej imprezie w tym kraju), a także hotelarsko-cateringowej (na CRFA Show reklamujące się jako największe wydarzenie gastronomiczne roku).
Szanse na zdobywanie zamówień będą też w Turcji. Ministerstwo gospodarki przewiduje wyjazdy do tego kraju m.in. na EURASIARAIL (transport kolejowy), YAPI-Turkey Build (budownictwo), EXPOMED (sprzęt medyczny), a także na targi CeBIT dla branży teleinformatycznej.
Polskie firmy będą też miały okazję do udziału w imprezach promocyjnych w Kazachstanie. Dla branży wydobywczej przewidziano udział w targach Mining World Central Asia, rolno-spożywczej w World Food, a dla przedsiębiorców zajmujących się maszynami i chemią rolniczą w Kaz Agro. Do Kazachstanu będą też mogli pojechać firmy zajmujące się ochroną środowiska na targi EKO TECH.
Kampania, za pomocą której ministerstwo gospodarki chce promować naszą gospodarkę na świecie rozpoczęła się 1 kwietnia tego roku. Na przygotowanie materiałów promocyjnych oraz udział w targach, czy konferencjach przeznaczono w sumie 160 mln zł. Środki pochodzą z kasy UE.
Polski eksport do Algierii, Brazylii, Kanady, Kazachstanu i Turcji, czyli wytypowanych przez MG perspektywiczne rynków zagranicznych dla naszego handlu wynosi obecnie niewiele ponad 2 proc
6241157
1