Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Uruchamianie środków funduszy promocji

3 lipca 2009
Każdy z funduszy promocji produktów rolno – spożywczych, który został utworzony ustawą z 22 maja 2009 r. o funduszach promocji produktów rolno – spożywczych (Dz. U. z 2009 nr 97, poz. 799) będzie zarządzany przez odrębną komisję zarządzającą. Każda z komisji zarządzających będzie autonomicznie podejmować decyzje o zadaniach planowanych do realizacji i finansowania/współfinansowania ze środków danego funduszu promocji. Podstawowymi zadaniami komisji zarządzających jest:

    * reprezentowanie interesów branż w zakresie zarządzania funduszem promocji właściwym dla danej branży;
    * ustalanie zasad gospodarowania środkami finansowymi danego funduszu określających w szczególności szczegółowe warunki i tryb przedkładania propozycji programów promocyjnych i informacyjnych;
    * ustalanie planu finansowego danego funduszu w zakresie realizacji celów o których mowa w art. 2 ustawy;
    * sporządzanie sprawozdania rzeczowego danego funduszu.


Członkowie komisji zarządzających do poszczególnych funduszy promocji zostaną powołani zgodnie z rozporządzeniem Ministra właściwego ds. rynków rolnych, które określi tryb zgłaszania kandydatów na członków komisji zarządzających oraz sposób ich wyboru (projekt rozporządzenia, który został skierowany do konsultacji społecznych jest dostępny na stronie http://www.minrol.gov.pl).

Podstawowymi dokumentami dla funkcjonowania każdego z funduszy promocji są zasady gospodarowania oraz plan finansowy, które są ustalane przez komisje zarządzające. W zasadach gospodarowania środkami danego funduszu promocji określa się:

    * sposób sporządzania planu finansowego;
    * wysokość wsparcia finansowego na realizację zadań określonych w planie finansowym tego funduszu, wyrażoną procentowo.


Plan finansowy danego funduszu zawiera informacje o:

    * stanie tego funduszu na początek i na koniec roku, obejmującym środki finansowe, należności i zobowiązania,
    * dochodach;
    * zadaniach realizowanych w danym roku finansowym;
    * maksymalnej kwocie środków finansowych przeznaczonych na realizację poszczególnych zadań.

Plan finansowy funduszu promocji ustalany jest na rok kalendarzowy, lecz nie później niż do 30 listopada roku poprzedzającego.

Mając na względzie wymagania określone w ustawie z 22 maja 2009 r. o funduszach promocji produktów rolno – spożywczych każda z komisji zarządzających, aby było możliwe realizowanie zadań z danego funduszu, po powołaniu członków i ukonstytuowaniu się powinna:

      1. sporządzić i uchwalić regulamin danej komisji, o którym mowa w art. 12 ust. 1
      pkt. 5;
      2. sporządzić i uchwalić zasady gospodarowania środkami finansowymi danego funduszu, gdzie m.in. określony zostanie sposób tworzenia planu finansowego;
      3. sporządzić i uchwalić do 30 listopada plan finansowy funduszu na rok kolejny. (Jeżeli w danym funduszu promocji istnieje potrzeba ustalenia planu finansowego na rok 2009 powinien zostać uchwalony do 1 października 2009 r.)


Nieuchwalenie planu finansowego dla danego funduszu promocji w terminie wynikającym z ustawy będzie skutkować brakiem możliwości realizacji jakichkolwiek działań finansowanych/współfinansowanych przez dany fundusz.


POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Uprawa soi przy wsparciu technologii – ciekawy kierunek dla polskich rolników Ar...

Najnowsze dane GUS pokazały zaskakująco wręcz dobre dane na temat aktywności dew...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę