Copa-Cogeca zadowoleniem przyjęła propozycje Komisji Europejskiej odnoszące się do reformy unijnej polityki promocji. W szczególności cieszy się z uproszczenia procedur administracyjnych.
- Propozycje te są zgodne z naszymi żądaniami, zwłaszcza tymi dotyczącymi uproszczenia procedur administracyjnych. Stanowiło to kluczową kwestię dla Copa-Cogeca, gdyż do tej pory jednym z największych problemów aktualnej polityki były skomplikowane procedury, które ograniczały jej stosowanie. Cieszę się, że wykaz produktów objętych europejską polityką promocji zawiera jedynie artykuły spożywcze objęte europejskimi systemami jakości oraz że mogą korzystać z niej organizacje producentów, jak np. spółdzielnie - Jerzy Wierzbicki, nowy przewodniczący grupy roboczej ,,Promocja produktów rolnych” Copa-Cogeca, „
- Jesteśmy również zadowoleni z faktu, że instrumenty promocji obejmą zarówno rynek wewnętrzny jak i zewnętrzny. Polityka promocji odgrywa ważną rolę, zapewniając rozpoznawalność unijnych produktów w Europie i na świecie. W kontekście aktualnych dwustronnych negocjacji handlowych, jak np. negocjacje między UE i USA, które pozwolą na otwarcie amerykańskich rynków na importy z UE, niezmiernie ważne jest prowadzenie działań promocyjnych na tych rynkach, by uświadomić tamtejszym konsumentom, jak różnorodne są unijne produkty oraz przypomnieć im o ich wysokiej jakości. Będziemy ściśle współpracować z Komisją, aby europejska strategia w zakresie promocji odpowiadała potrzebom naszego sektora. – dodaje Pekka Pesonern, sekretarz generalny Copa Cogeca.