,,Puls Biznesu'' podał, że UOKiK opracował poradnik, który ma pomóc firmom z branży e-commerce przygotować się na zmiany w ustawie konsumenckiej, wchodzącej w życie 25 grudnia tego roku.
Serwis UOKiK uruchomiony został pod adresem www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl. Strona internetowa opisuje prawa konsumentów i obowiązki sprzedawców (w myśl nowych regulacji). Przedsiębiorcy znajdą na niej przykłady, dzięki którym mogą zapoznać się przykładowo ze zmianami w procedurze reklamacyjnej, jak również dowiedzieć się, czy wszystkie produkty są objęte rękojmią.
Ustawa o prawach konsumenta poszerza te prawa, jej celem jest bowiem wzmocnienie interesów klientów sklepów internetowych. Natomiast przedsiębiorcy zyskać mają na ujednoliceniu przepisów w całej UE.
Jak zauważa "Puls Biznesu", jeszcze na początku października firma Trusted Shops, zrzeszająca i certyfikująca sklepy internetowe, alarmowała, że nie wszyscy przedsiębiorcy zdają sobie sprawę ze skali zmian, jakie wprowadza ustawa konsumencka.