Zdaniem FAMMU/FAPA, w połowie listopada br. Komisja Europejska zaaprobowała kolejne, nowe programy promujące unijną żywność. Tym razem Komisja zaaprobowała 14 programów wspierających i promujących unijne produkty jedynie na rynkach państw trzecich w tym między innymi w krajach takich jak: Rosja, Chiny, kraje Ameryki Łacińskiej oraz Ameryki Północnej a także w Norwegii czy Japonii i krajach azjatyckich. W sumie koszt wszystkich programów opiewa tym razem na sumę 53,86 mln euro z czego jak zawsze połowa pokryta zostanie z unijnego budżetu - 27,15 mln euro.
Tym razem promocją objęte zostaną następujące produkty - świeże oraz przetworzone owoce i warzywa, produkty mleczne, oliwa z oliwek, produkty o chronionych nazwach, mięso, produkty organiczne oraz kwiaty. Wspomniane 14 programów zostało wyodrębnione spośród zgłoszonych w połowie czerwca bieżącego przez wszystkie kraje członkowskie łącznie 34 programów.
W przypadku nowych programów promujących świeże owoce i warzywa oraz ich przetwory - przyjęto łącznie 6 następujących programów - promowane świeże owce i warzyw pochodzące z Bułgarii, Belgii, Włoch oraz Słowenii i Łotwy, a także przetworzone owoce i warzywa pochodzące z
Grecji.
W sumie w całym bieżącym 2012 roku Komisja przyjęła do realizacji 34 programy promujące unijne produkty, o łącznej wartości kampanii oszacowanej na 124,6 mln euro, z czego wspomniana już połowa pokrywana jest przez Komisję Europejską - 63,1 mln euro.