FAMMU/FAPA podała, że Komisja Europejska zaakceptowała ostatnią transzę zgłoszonych w tym roku programów promocji produktów rolnych w Unii Europejskiej i krajach trzecich. Całkowity budżet 14 trzyletnich programów to 52,86 mln EUR, z czego wkład UE wyniesie 27,15 mln EUR. Wśród zatwierdzonych programów znalazły się dwa zgłoszone przez Polskę.
Jeden z nich, zaproponowany przez Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP, ma na celu promocję polskiego mięsa w Chinach, Rosji i na Bliskim Wschodzie.
Budżet tego programu wynosi 4 765 467 EUR, z czego UE sfinansuje 2 382 734 EUR. Drugi polski program, zgłoszony przez Agencję Rynku Rolnego (ARR), ma promować w Polsce produkty regionalne.
Programy zgłoszone przez inne państwa członkowskie obejmują m.in. promocję owoców i warzyw, mięsa, mleka i produktów mleczarskich, oliwy z oliwek, produktów organicznych i kwiatów.