Asaja-Sevilla wraz z Copa-Cogeca otrzymała nagrodę za kampanię komunikacyjną ,,Wspólna Polityka Rolna: Przyszłość dla rolników – przyszłość dla społeczeństwa”, podnoszącą świadomość na temat wspólnej polityki rolnej (WPR) i rolnictwa wśród obywateli’’. Ze względu na fakt, że dane Eurobarometru ukazują brak zrozumienia opinii publicznej dla WPR, celem tego projektu było udzielenie konsumentom informacji na temat WPR i wyjaśnienie dlaczego wsparcie dla rolników jest korzystne dla całego społeczeństwa.
W projekcie wykorzystano wiele metod, w tym wydarzenia w gospodarstwach w pięciu miastach w Hiszpanii i Portugalii, konkurs fotograficzny i sześć wystaw, które odbyły się w Hiszpanii, Portugalii i Brukseli, a także konferencję prasową w Sewilli dla stron
zainteresowanych oraz wydarzenia na wolnym powietrzu. Działania te osiągnęły niespodziewany sukces, przyciągając 5 mln osób. Zdaniem jury była to inteligentna kampania wykorzystująca różnorodne kanały komunikacji.
- Informowanie obywateli o korzyściach wynikających z WPR oraz o wartościowej pracy rolników jest niezbędne. Ta kampania informacyjna odniosła olbrzymi sukces. Rolnicy i spółdzielnie rolnicze odgrywają kluczową rolę, ponieważ stanowią siłę napędową gospodarki wiejskiej oraz dostarczają wysokiej jakości żywność wyprodukowaną przy poszanowaniu wysokich norm w zakresie dobrostanu zwierząt i środowiska.
Kampania „WPR: Przyszłość dla rolników – przyszłość dla społeczeństwa” została przeprowadzona przez Asaja-Sevilla przy współpracy z Copa-Cogeca i portugalską organizacją rolniczą CAP. Kampania zorganizowana przez Francuskie Izby Rolne została nominowana do nagrody za komunikację ze stronami zainteresowanymi.