MERCOSUR1
TSW_XV_2025

Uczniowie dowiedzą się o konkurencji

11 września 2003

Dzięki funduszom z PHARE Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów opracował cykl wydawnictw adresowanych do najmłodszych uczestników rynku i dla nauczycieli. Za pośrednictwem powiatowych i miejskich Rzeczników Konsumentów oraz Szkolnych Klubów Europejskich do uczniów trafi pakiet "ABC młodego konsumenta".

Jest to część akcji edukacyjnej UOKiK mającej podnieść świadomość społeczną problematyki konkurencji.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów rozpoczął akcję edukacyjną skierowaną do przedsiębiorców w kontekście przygotowań do funkcjonowania na rynku europejskim - poinformował w komunikacie prezes UOKiK Cezary Banasiński.
Dzięki pieniądzom z projektu PHARE UOKiK przygotował cztery publikacje dotyczące procedury zgłaszania zamiaru koncentracji, kryteriów zgłaszania zamiaru koncentracji, problemu nadużywania pozycji dominującej oraz kontroli koncentracji w sektorze instytucji finansowych, w świetle przepisów i orzecznictwa prawa wspólnotowego.

Publikacje te nie mają charakteru obowiązującego prawa, stanowią materiał pomocniczy i prezentują przesłanki, jakimi kieruje się UOKiK w postępowaniach koncentracyjnych - powiedział Banasiński.

Publikacje - w nakładzie kilkunastu tysięcy - będą dystrybuowane przez organizacje biznesowe oraz znajdują się na stronach internetowych UOKiK.


POWIĄZANE

W ostatnich latach przemysł rozrywkowy w Polsce przechodzi dynamiczne zmiany. Dz...

W dzisiejszym świecie, w którym technologia jest nieodłącznym elementem życia co...

W dzisiejszym świecie zmiany w gospodarce zachodzą w zastraszającym tempie. Prze...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę