Dzięki funduszom z PHARE Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów opracował cykl wydawnictw adresowanych do najmłodszych uczestników rynku i dla nauczycieli. Za pośrednictwem powiatowych i miejskich Rzeczników Konsumentów oraz Szkolnych Klubów Europejskich do uczniów trafi pakiet "ABC młodego konsumenta".
Jest to część akcji edukacyjnej UOKiK mającej podnieść świadomość społeczną problematyki konkurencji.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów rozpoczął akcję edukacyjną skierowaną
do przedsiębiorców w kontekście przygotowań do funkcjonowania na rynku
europejskim - poinformował w komunikacie prezes UOKiK Cezary
Banasiński.
Dzięki pieniądzom z projektu PHARE UOKiK przygotował cztery
publikacje dotyczące procedury zgłaszania zamiaru koncentracji, kryteriów
zgłaszania zamiaru koncentracji, problemu nadużywania pozycji dominującej oraz
kontroli koncentracji w sektorze instytucji finansowych, w świetle przepisów i
orzecznictwa prawa wspólnotowego.
Publikacje te nie mają charakteru
obowiązującego prawa, stanowią materiał pomocniczy i prezentują przesłanki,
jakimi kieruje się UOKiK w postępowaniach koncentracyjnych - powiedział
Banasiński.
Publikacje - w nakładzie kilkunastu tysięcy - będą
dystrybuowane przez organizacje biznesowe oraz znajdują się na stronach
internetowych UOKiK.