Badania wykazują także, że przeciętne miesięczne wydatki Polaków na ubrania nie przekraczają 150 zł i zasadniczo nie różnią się w przypadku kobiet i mężczyzn. Najczęściej wskazywanym powodem rezygnacji z zakupu stroju jest brak potrzeb uzupełniania, czy odnawiania garderoby.
Konsumenci są raczej zadowoleni z oferty handlowców i w ponad 60 proc. przypadków nie mają problemu ze znalezieniem ubrań odpowiadających im pod względem estetyki, czy rozmiaru. Mniej niż połowa Polaków twierdzi, że akceptuje ceny odzieży. Podobnie, prawie połowa ma trudności w znalezieniu oferty odpowiadającej zasobności portfela.
Raport CBOS pokazuje, że kupujemy głównie w sklepach, które handlują ubraniami różnych marek. Około 12 proc. respondentów zadeklarowało, że ubrania kupuje głównie na bazarach, ok. 27 proc. zaopatruje się głównie u sprzedawców ulicznych.
Z badań wynika, że Polacy cenią elegancki sposób ubierania się i krytykują zbytnie eksponowanie ciała, przesadny luz i niechlujstwo. Jednocześnie jednak 80 proc. Polaków twierdzi, że podobają im się głębokie dekolty i krótkie spódniczki u kobiet. Nie są akceptowane natomiast kolczyki w nosie. Bardziej konserwatywne w ocenie stroju i sposobu odsłaniania ciała są osoby starsze oraz kobiety.
W przypadku okazji szczególnych, jak śluby, czy pogrzeby, większość z nas zachowuje szczególną staranność w sposobie ubierania się.
Raport opracowała Joanna Lewandowska z CBOS, na podstawie badań prowadzonych na początku czerwca 2005 r. Badanie objęło 1037 dorosłych mieszkańców Polski.