Ptak_Waw_CTR_2024

Tu mieszkam, tu kupuję?

14 sierpnia 2012
Dramatyczna sytuacja handlu detalicznego w Polsce - alarmują eksperci. W dobie silnej konkurencji super- i hipermarketów właściciele sklepów osiedlowych po prostu bankrutują - podaje Informacyjna Agencja Radiowa. Sytuację mogą powstrzymać działania samorządów lokalnych oraz akcje społeczne pokazujące zalety kupowania w małych sklepach czy butikach.

Kampania "Tu mieszkam, tu kupuję" ma pokazać, jak korzystne dla gospodarki i dla klienta jest robienie zakupów właśnie w małych sklepach - mówi współorganizatorka akcji Maja Andersz. Zwraca uwagę, że jeśli w tym tempie liczba sklepów osiedlowych będzie malała, to w 2030 roku w naszym kraju będzie najmniej takich punktów w całej Unii Europejskiej. - Tymczasem małe sklepy to ważny element gospodarki, miejsca pracy dla wielu osób oraz często miejsca, wokół których toczy się lokalne życie - podkreśla Andersz.

Najnowsze badania pokazują również, że Polacy po pieczywo, warzywa czy nabiał najchętniej idą właśnie do małego sklepu, na ogół zlokalizowanego nieopodal domu czy osiedla. Kampania "Tu mieszkam, tu kupuję" ma pokazać walory takich zakupów - tłumaczy Maja Andersz. Klienci mają tu zawsze świeży towar, a nieco wyższa cena w porównaniu do supermarketów jest korzystną dla naszego portfela, bo kupujemy tylko to, co jest nam niezbędne.

Organizatorzy kampanii akcję prowadzą w setkach małych sklepów w całym kraju. Pomagają właścicielom przeorganizować sklepowe półki i dostosować ofertę do potrzeb klientów. Zachęcają do wprowadzania drobnych promocji czy degustacji. Wskazują też konkretne przykłady, jak mały sklep w podwarszawskim Halinowie. Jego właściciele Agnieszka i Przemysław Mirosz wygrali konkurs na najlepszy sklep osiedlowy w kraju. Receptę na sukces mają prostą: miła obsługa, niska marża, zawsze świeża wędlina i pieczywo oraz dobrej jakości warzywa i owoce. Klienci chwalą sobie robienie zakupów właśnie w tym sklepie, choć w pobliżu są też duże markety. Wybierają akurat ten sklep, ponieważ jest blisko domu, jest długo czynny, a ceny wcale nie odbiegają aż tak bardzo od tych z marketów.
Kampania "Tu mieszkam, tu kupuję" jest organizowana już po raz trzeci.



POWIĄZANE

18 lat edukacji konsumenckiej ✿ współpraca z placówkami naukowymi ✿ promowanie  ...

W piątek na Rządowym Centrum Legislacji opublikowano projekty ustaw: o rejestrow...

W październiku odbyło się posiedzenie grupy roboczej „Miód” Copa-Cogeca, w który...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę