Podczas XVII Międzynarodowych Targach Gastronomicznych Euro Gastro w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska w Warszawie ( 20 – 22 marca) Agencja Rynku Rolnego zainaugurowała trzyletnią kampanię informacyjną pt. „Trzy znaki smaku”, która jest skierowana do wytwórców produktów, dystrybutorów, przedstawicieli gastronomii oraz konsumentów.
Celem kampanii jest informowanie o europejskim systemie ochrony produktów regionalnych i tradycyjnych oraz promocja polskich produktów spożywczych z unijnymi znakami jakości: Chroniona Nazwa Pochodzenia (ChNP), Chronione Oznaczenie Geograficzne (ChOG) oraz Gwarantowana Tradycyjna Specjalność (GTS). Znaki jakości stanowią gwarancję jakości i smaku wyrobów, które to związane są z miejscem wytwarzania, bądź z tradycyjnymi surowcami, metodami produkcji lub recepturą.
Jak informuje ARR uczestnicy targów brali udział w wielu degustacjach oraz pokazach kulinarnych z wykorzystaniem produktów ChNP, ChOG oraz GTS, które odbywały się na stoisku Agencji Rynku Rolnego. Kampania finansowana jest przez Unię Europejską i Rzeczpospolitą Polską, a jej inicjatorem jest Agencja Rynku Rolnego.
EuroGastro to najważniejsze i nawiększe wydarzenie targowe w Polsce dedykowane branży HoReCa. Ideą targów EuroGastro jest przedstawienie pełnej i różnorodnej oferty produktów, usług i rozwiązań dla gastronomii. Na EuroGastro obecni są przedstawiciele wiodących firm z Polski i z zagranicy, co stanowi znakomitą okazją do porównania ich oferty, a także do nawiązania międzynarodowych kontaktów handlowych.