Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego wystąpiło do Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi Marka Sawickiego z wnioskiem o utworzenie zamiast jednego Funduszu Mięsa Wieprzowego, Wołowego i Owczego trzech odrębnych Funduszy: Funduszu Promocji mięsa Wieprzowego, Funduszu Promocji Mięsa Wołowego i Funduszu Promocji Mięsa Owczego.
Jak podkreśla Jerzy Wierzbicki, prezes zarządu PZPBM rozwiązanie takie popiera również Krajowa Rada Izb Rolniczych i Federacja Branżowych Związków Producentów Rolnych.
PZPBM wnioskuje również aby w uzasadnieniu do projektu zmienić szacowana wielkośc Funduszu Promocji mięsa Wieprzowego, wołowego i Owczego na kwotę 16 mln pln.
Wpływy od producentów żywca wołowego będą wynosić 8 milionów złotych, od wieprzowego około 8 milionów , a kwota podana w uzasadnieniu wynosi obecnie 10, 5 mln . Może to PZPBM sugerować , że Fundusz Promocji Wołowiny byłby zbyt Mały , a by być samodzielnym.
- W naszym głębokim przekonaniu uchwalenie ustawy o funduszach promocji jest sprawą fundamentalna. Bez tej ustawy trudno mówić o strategii promocji polskiej wołowiny, a także strategii promocji polskiej żywności – mówi Jerzy Wierzbicki.