W dniach 16 –m 18 października na terenie Międzynawowych Targów Poznańskich odbywac się będą największe w Polsce targi turystyczne – Targi Regionów i Produktów Turystycznych Tour Salon.
W tegorocznej edycji swój udział zapowiedziało 800 wystawców z 40 krajów. Co roku wśród wystawców wybierany jest Kraj Partnerski oraz Region Partnerski TOUR SALON. W 2008 roku Krajem Partnerskim TOUR SALON została Norwegia, której wystąpienie zapowiada się niezwykle ciekawie. Regionem Partnerskim TOUR SALON zostało natomiast Województwo Łódzkie.
- Targi Tour Salon to doskonała okazja do zaprezentowania walorów i atrakcji turystycznych naszego województwa uczestnikom i gościom z całej Polski. Przyznanie województwu łódzkiemu statusu Regionu Partnerskiego jest dla nas ogromnym wyróżnieniem, ale jednocześnie poważnym wyzwaniem. Pragniemy wszystkich przekonać, że Łódzkie to przede wszystkim swoboda wyboru” – mówi Sylwester Pawłowski, prezes Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Łódzkiego.
Temu wyzwaniu, przy współpracy z targami Tour Salon, postarają się sprostać: Urząd Marszałkowski w Łodzi (www.lodzkie.pl), Urząd Miasta Łodzi (www.cityoflodz.pl) oraz Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Łódzkiego (www.rotwl.pl; www.ziemialodzka.pl).
„Łódzkie. Swoboda wyboru” to hasło promocyjne łódzkiego tej jesieni. Łódzkie jest regionem, w którym możliwości uprawiania turystyki aktywnej przeplatają się z bogactwem dziedzictwa kulturowego. W związku z tym podczas wystąpienia regionu na targach TOUR SALON podkreślony zostanie związek pomiędzy tymi dwoma formami uprawiania turystyki.
Podczas targów duży nacisk położony zostanie między innymi na promocję szlaku konnego im. mjr Henryka Dobrzańskiego "Hubala", czy szlaków kajakowych
i rowerowych w regionie. Prezentacja Łodzi będzie także związana z kandydaturą miasta do miana Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 roku (www.lodz2016.pl).
Duży wkład w prezentację regionu łódzkiego wniosą podmioty wystawiające się na wspólnym stoisku. Wizualna prezentacja regionu łódzkiego odbędzie się zgodnie z wprowadzanym obecnie do realizacji Programem Rozwoju Turystyki Województwa Łódzkiego na lata 2007-2020, który zakłada nowe formy promocji łódzkiego. Komiksowy motyw wizualizacji stoiska jest niezwykle nowatorski i z pewnością zainteresuje wielu odwiedzających.
- Nasze wspólne cele realizować będziemy nie tylko poprzez obecność na stoisku, ale również poprzez program artystyczny na scenie, różnorodne konkursy przeprowadzane na stoisku, czy udział w konferencji prasowej w Poznaniu, podczas której pokażemy specjalnie przygotowaną prezentację.
Na wspólnym, 150 metrowym stoisku wystawiać się będą podmioty z województwa łódzkiego, takie jak miasto Łódź, samorząd województwa łódzkiego, miasto Kutno, powiat łęczycki, miasto i powiat Piotrków Trybunalski, miasto i powiat Tomaszów Mazowiecki, powiat wieruszowski oraz Centrum – Hotele sp. z o.o. z Łodzi. Każdy z wymienionych podmiotów jedzie na targi z własną, niepowtarzalną ofertą.
Zarówno na scenie, jak i na naszym stoisku odbędzie się wiele konkursów
z atrakcyjnymi nagrodami, począwszy od ciekawych nagród rzeczowych po weekendy w interesujących miejscach województwa łódzkiego. Będzie można zagrać na specjalnie przygotowanych fliperach, spróbować swoich sił z Kapitanem Kulturą czy też zagrać w Łódzkiego Twistera. Tłem łódzkiego wystąpienia będą również zaproszone przez nas zespoły reprezentujące różne trendy muzyczne, np. Samokhin Band z Łodzi, Kapela Wieruszowska „Sami Swoi”, czy kwartet smyczkowy Filharmonii Łódzkiej.
Mamy nadzieję, iż status Regionu Partnerskiego, w połączeniu z planowanymi przez nas akcjami promocyjnymi, przyczyni się do wzrostu liczby turystów i uznania Regionu Łódzkiego jako miejsca atrakcyjnego turystycznie, szczególnie dla ludzi szukających niebanalnych przeżyć.
Serdecznie zapraszamy do odwiedzenia stoiska Łodzi i regionu łódzkiego,
w pawilonie 5, stoisko nr 23 oraz do prowadzonej przez łódzką firmę Art Deco Karczmy Regionalnej z łódzkimi przysmakami – dodaje Sylwester Pawłowski.
8129025
1