Stowarzyszenie Producentów Ryb Łososiowatych jest inicjatorem rozpoczętej 4 lipca akcji promocyjnej "Teraz pstrąg". Jej celem jest promocja pstrąga w Polsce. Organizatorzy chcą poprzez szeroko zakrojoną kampanię reklamową dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców z przekazem, który ma zachęcić do spożywania pstrąga jako ryby zdrowej, hodowanej w czystych wodach i „wdzięcznej“ kulinarnie.
Akcja promocyjna współfinansowana jest przez Unię Europejską ze środków finansowych Europejskiego Funduszu Rybackiego w ramach Programu Operacyjnego „Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007- 2013.
Naszym celem jest edukacja społeczeństwa polskiego o walorach pstrąga, jego wpływie na zdrowie, urodę, rozwój dzieci, ale też informacja jak kreatywnie i ciekawie wykorzystać pstrąga w swoim menu – podkreśla Stowarzyszenie Producentów Ryb Łososiowatych.
W ramach akcji prowadzone są działania reklamowe w telewizji, na nośnikach reklamy zewnętrznej, w radiu, internecie i prasie.