Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Summer Fancy Food

5 stycznia 2016
Szesnaście firm z branży spożywczej z Polski Wschodniej wzięło udział w targach Summer Fancy Food w Nowym Jorku. To największa tego typu impreza w Ameryce Północnej.
Wśród uczestników targów były m.in. Przedsiębiorstwo Przemysłu Spożywczego PEPEES S.A. z Łomży, Spółdzielnia Pszczelarska APIS z Lublina czy Indykol z Olsztyna. Wyjazd polskich firm zorganizowany został przez Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A. w ramach Programu Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej.

-  Dzięki udziałowi w targach mogliśmy pokazać zarówno potencjał naszej firmy, jak i całego regionu. USA jest dla nas atrakcyjnym rynkiem – mimo że kraj jest największym producentem skrobi na świecie, jej produkcja na bazie ziemniaków jest praktycznie zerowa. Powoli ten trend się jednak zmienia, klienci szukają produktów niemodyfikowanych, w tym właśnie skrobi ziemniaczanej. To daje nam szansę wejścia na ten rynek z naszymi produktami na bazie ziemniaka, wykorzystywanymi w branży spożywczej. – mówi Wojciech Faszczewski, prezes zarządu PEPEES S.A. – Niestety, polski rynek producentów skrobi ziemniaczanej jest bardzo rozdrobniony, co utrudnia konkurowanie na tak dużych rynkach. Ale jeśli udałoby się naszą branżę skonsolidować,  te szanse od razu stałyby się większe – już dziś Polska jest piątym dostawcą skrobi ziemniaczanej do Kanady. Z rozmów, które przeprowadziliśmy na targach, wynika, że istnieje szansa i na większą obecność w USA. Mamy nadzieję być na tamtejszym rynku już w przyszłym roku.  

Targi Fancy Food to największe tego typu wydarzenie w branży spożywczej w Ameryce Północnej – odbywają się od 1955r., dwa razy w roku: zimą w San Francisco, latem w Nowym Jorku. Swoje produkty (szacuje się, że w tym roku było ich około 180 tysięcy) - od kawy czy przypraw, przez sery, wyroby cukiernicze, po produkty etniczne czy organiczne, zaprezentowało 2400 wystawców z ponad 80 krajów. – Podczas naszych targów celebrujemy pasję i kreatywność, które napędzają branżę żywności specjalistycznej – mówi Ann Daw, prezydent Speciality Food Association, organizator targów. – Tegoroczne targi były największe w historii, postawiliśmy przede wszystkim na nową i innowacyjną żywność oraz napoje produkowane przez ludzi, którym naprawdę zależy na tworzeniu żywności na najwyższym poziomie.

Zdaniem organizatorów, główne trendy jakie można było zauważyć na tegorocznych targach, to szerokie wykorzystywanie w cukiernictwie produktów z czekolady i mięty, a także masła orzechowego. Popularnością wśród producentów wydawały się cieszyć także produkty z ciecierzycy (przede wszystkim snacki), a także z nasion chia (tzw. szałwia hiszpańska).

- Udział w targach to nie tylko szansa na promocję własnych produktów i zdobywania nowych kontrahentów, ale także możliwość podpatrzenia najnowszych trendów w branży. W Nowym Jorku mogliśmy zobaczyć jak dziś najlepsi pakują swoje produkty czy jak je promują – dodaje Fraszczewski z PEPEES.

Podczas trzydniowych targów (30.06 – 02.07) producenci żywności mogli także wziąć udział w licznych szkoleniach (np. start-upy i media społecznościowe w branży spożywczej, żywność wolna od GMO) czy pokazach słynnych szefów kuchni – Sary Moulton, Kelsey Nixon czy Rogera Mookinga. Przyznano również nagrody dla najlepszych produktów - wygrał brytyjski ser kozi (producent: Artisan Biscuits Ltd) oraz kalifornijski niebieski ser Bay Blue (producent: Point Reyes Farmstead Cheese Co.).

POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Uprawa soi przy wsparciu technologii – ciekawy kierunek dla polskich rolników Ar...

Najnowsze dane GUS pokazały zaskakująco wręcz dobre dane na temat aktywności dew...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę