W piątek 31 stycznia 2008 odbyła się konferencja prasowa inaugurująca 3-letnią kampanię informacyjno-promocyjną mleka i produktów mlecznych. Kampania realizowana jest na zlecenie Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich przy współpracy z Agencją Rynku Rolnego. Gościem honorowym konferencji był Marek Sawicki, Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Projekt „Stawiam na mleko!” ma na celu przeprowadzenie kompleksowych działań informacyjnych, edukacyjnych oraz promocyjnych, skierowanych do dzieci w wieku 7- 13 lat, ich rodziców oraz opiekunów.
W ramach 36 miesięcy kampanii za pośrednictwem „Mlecznego Konwoju” odwiedzonych zostanie 108 miast w całej Polsce, co oznacza objęcie działaniami blisko 450 szkół oraz 330 tys. dzieci
i podobnej liczby osób dorosłych. Projekt zakłada wykorzystanie wszystkich możliwych kanałów komunikacyjnych, w tym m.in.: reklamę telewizyjną i prasową, cykliczne eventy, konkursy, promocję
w punktach sprzedaży, działania outdoorowe oraz PR.
Kluczowymi elementami kampanii o charakterze bezpośrednim są m.in.:
·
„Konwój mleczny” – event promocyjny mający na celu dotarcie do prawie 450 szkół w 108 miastach w całej Polsce oraz zorganizowanie „Imprez Mlecznych”, podczas których zarówno dzieci, jak i ich opiekunowie będą mogli wziąć dział w konkursach wiedzy o mleku i produktach mlecznych, a także spróbować mlecznych przysmaków.
·
„Truck Mleczny” – weekendowy event funkcjonujący w ramach „Konwoju Mlecznego”. Głównym założeniem „Trucka Mlecznego” jest promowanie zdrowia i zdrowego trybu życia przez zabawę i naukę, a także umożliwienie osobom biorącym udział w imprezach dotarcia do ekspertów, lekarzy i dietetyków, którzy doradzą w kwestii diety i zdrowego odżywiania.
· Konkurs
„Podaj dalej” – konkurs promujący wiedzę o walorach diety bogatej w mleko i produkty mleczne połączony z udziałem w „Imprezach Mlecznych”.
·
Promocja w punktach sprzedaży – wsparcie działań informacyjnych w miejscu podejmowania decyzji zakupowych za pośrednictwem materiałów promocyjnych, a także konkursów z nagrodami.
Działania o charakterze bezpośrednim wsparte zostaną reklamą telewizyjną i prasową, lokalnymi kampaniami outdoorowymi oraz działaniami z zakresu Public Relations. Kampanie uzupełnią działania w internecie skorelowane z trasą i terminami eventów. Ponadto platforma internetowa www.stawiamnamleko.pl będzie informowała o zagrożeniach dla zdrowia, wynikających z niedoboru wapnia w organizmie.
Kampania finansowana jest ze środków Funduszu Promocji Mleczarstwa, przy wsparciu Unii Europejskiej oraz Rzeczpospolitej Polskiej. Realizowanie kampanii powierzono firmie CAM Media S.A., która została wyłoniona w przetargu jako organizacja wdrażająca.
7880614
1