Coraz więcej ludzi z pokolenia 55+ odwiedza duże centra handlowe. Powodów jest kilka: można zaoszczędzić dzięki promocjom i obniżkom, a zyski przeznaczyć na kawę pitą w galeriach ze znajomymi - czytamy w Dzienniku Zachodnim.
Jak pokazują najnowsze badania wykonane przez Silesia City Center (sondę przeprowadzono w styczniu 2011 r. na terenie Katowic, Gliwic, Chorzowa i Zabrza na grupie 200 osób w wieku 55+), 11 proc. seniorów przyznaje, że z ochotą robi dziś zakupy w "dużych sklepach". Jeszcze sześć lat temu wyniki badań pokazywały ich jako hipermarketowych outsiderów, którzy robią zakupy wyłącznie w sklepach osiedlowych (dziś tę opcję wybiera też sporo osób, bo 53 proc. badanych).
Jak pokazują wyniki sondy, to dzieci i wnuki mają największy wpływ na zmianę nastawienia emerytów do dużych centrów handlowych. Po prostu zabierają ich do galerii i oswajają z najnowszymi ofertami rynku - czytamy w Dzienniku Zachodnim.