Czysta de Luxe Żołądkowa Gorzka zmienia swoje opakowanie. Odświeżenie wizerunku ma przyciągnąć konsumentów, a także zwrócić uwagę inwestorów przed planowanym debiutem spółki na warszawskiej giełdzie - informuje "Rzeczpospolita".
Nowa butelka flagowego produktu Stock Spirits Group (SSG) wyróżnia się unikalnym kształtem z wygrawerowanymi na boku napisami. Zmieniono również kolorystykę - teraz etykieta i zamknięcie łączą w sobie czerń z czerwienią.
Właściciel SSG, amerykański fundusz Oaktree Capital Management, planuje przeprowadzenie w czerwcu oferty publicznej na warszawskiej GPW . Reuter przekonuje, że spółka chce pozyskać z emisji nawet 350 mln euro.
Fundusz zamierza zaoferować 30 do 50 proc. akcji, jednocześnie zachowując kontrolę nad producentem wódek. Ewentualna sprzedaż spółki mogłaby nastąpić w przeciągu kilku lat pod warunkiem, że jej wartość wzrośnie.
W marcu 2011 roku udziały Żołądkowej Gorzkiej i Czystej de Luxe na rynku wódek spadł z 24% rok wcześniej do 18 proc. - wynika z badań firmy Nielsen.
Spadek zainteresowania wódkami Stock Spirits Group wynika z dużej aktywności konkurentów - zauważa "Rzeczpospolita". Rywale SSG, grupa Belvedere oraz CEDC wypuściły na rynek produkty mające rywalizować z Czystą de Luxe. Belvedere oferuje Krupnika, a CEDC - Białą Żubrówkę.
Tymczasem na polskim rynku robi się coraz ciaśniej. Wkrótce potentatom przybędzie nowy rywal. Po kilkudziesięciu latach nieobecności do Polski wraca niegdysiejszy potentat firma J.A. Baczewski. Produkowane we Lwowie od 1782 roku wódki sprzedawano w Polsce do 1939 roku. Po zakończeniu II wojny światowej produkcję przeniesiono do Austrii.
Obecnie producentem wódki J.A. Baczewski jest austriacki Altvater Gessler - J.A. Baczewski.