Jak podał Puls Biznesu, Polacy coraz chętniej kupują ekologiczną żywność. Producenci tej kategorii produktów prognozują dalszy rozwój rynku.
Bohdan Juchiewicz, rzecznik sieci Organic Farma Zdrowia zwraca na łamach Pulsu Biznesu uwagę, że rośnie nie tylko zainteresowanie ekologiczną żywnością, ale produktami ekologicznymi w ogóle. Wskazuje, że sprzedaż w reprezentowanych przez niego delikatesach wzrosła w III kw. aż o 7 proc. w stosunku do podobnego okresu w zeszłym roku.
Podobnie wygląda sytuacja w e-sklepie Frisco.pl. Marcin Mierzwiński, członek rady nadzorczej spółki przyznaje w Pulsie Biznesu, że obecnie co drugi klient ma swoim koszyku zakupowym przynajmniej jeden z naturalnych produktów oferowanych w sklepie.
Segment żywności ekologicznej szacuje się na ok. 0,2 proc. w skali całego rynku spożywczego.